Analizy sprzedaży i marketingu na Mapach Google. Zobacz demo
Aplikacja GeoMarketing pozwala przetwarzać informacje potrzebne do podejmowania decyzji biznesowych na bazie danych geoprzestrzennych. Zadaniem aplikacji jest szczegółowa analiza rynków, na których funkcjonuje sieć sprzedaży czy dystrybucji oraz ciągłe badanie otoczenia. Decydent otrzymuje pełne informacje potrzebne do oceny: rynku detalicznego czy hurtowego, analizy konkurencji, efektywności funkcjonowania sieci sprzedaży, a także tworzy własne raporty z badań marketingowych. GeoMarketing umożliwia planowanie działań w obrębie sprzedaży, marketingu i rozwoju biznesu.
Dla kogo jest GeoMarketing?
Aplikacja GeoMarketing przeznaczona jest dla firm, które pragną zoptymalizować swój biznes pod kątem lokalizacji lub dotrzeć do określonej grupy klientów. GeoMarketing znajduje zastosowanie między innymi w handlu, finansach, ubezpieczeniach czy bankowości. Ponadto, narzędzie wykorzystywane jest we wszystkich przedsiębiorstwach, gdzie informacja przestrzenna o mieszkańcach, klientach, inwestycjach lub lokalnej sprzedaży ma wpływ na rozwój biznesu.
Aplikacja pozwala na:
analizy sprzedaży w danym regionie lub kategoriach produktów
zastosowanie map cyfrowych w raportach i analizach wewnętrznych
identyfikację obszarów pod budowę nowych oddziałów, sklepów, punktów usługowych
wskazanie lokalizacji obecnych i przyszłych klientów
porównanie zasięgu każdej z jednostek
prezentację punktów usługowych i handlowych
przypisanie klientów do oddziału lub punktu obsługi klienta
określenie cech wpływających na wybór lokalizacji sklepu, oddziału, punktu serwisowego
Korzyści dla firmy:
zwiększenie zysków dzięki ustaleniu najlepszej lokalizacji nowych oddziałów
uniknięcie ponoszenia zbędnych kosztów wynikających z rozbudowy sieci sprzedaży
uniknięcie efektu kanibalizmu własnej sieci sprzedaży
zarządzanie informacją przestrzenną z jednego miejsca
analiza danych z różnych obszarów przedsiębiorstwa (sprzedaż, marketing, usuwanie szkód)
własne raporty i analizy marketingowe na Mapach Google i Street View
tworzenie analiz sprzedaży uwzględniających otoczenie i konkurencję
Korzyści dla pracownika:
możliwość tworzenia analiz pod konkretny obszar biznesu
dostarczenie klarownych raportów dla zarządu i innych osób decyzyjnych
zmniejszenie czasu potrzebnego na tworzenie analiz czy raportów
intuicyjna interakcja wyników prezentowanych analiz
szybkie działanie aplikacji i interaktywny dostęp do danych analitycznych
większa liczba poprawnie wyznaczonych nowych punktów sprzedaży, dystrybucji
codzienna praca na wydajnych i aktualnych Mapach Google