GeoMarketing

Analizy sprzedaży i marketingu na Mapach Google.    Zobacz demo 

Aplikacja GeoMarketing pozwala przetwarzać informacje potrzebne do podejmowania decyzji biznesowych na bazie danych geoprzestrzennych. Zadaniem aplikacji jest szczegółowa analiza rynków, na których funkcjonuje sieć sprzedaży czy dystrybucji oraz ciągłe badanie otoczenia. Decydent otrzymuje pełne informacje potrzebne do oceny: rynku detalicznego czy hurtowego, analizy konkurencji, efektywności funkcjonowania sieci sprzedaży, a także tworzy własne raporty z badań marketingowych. GeoMarketing umożliwia planowanie działań w obrębie sprzedaży, marketingu i rozwoju biznesu.

Dla kogo jest GeoMarketing?

Aplikacja GeoMarketing przeznaczona jest dla firm, które pragną zoptymalizować swój biznes pod kątem lokalizacji lub dotrzeć do określonej grupy klientów. GeoMarketing znajduje zastosowanie między innymi w handlu, finansach, ubezpieczeniach czy bankowości. Ponadto, narzędzie wykorzystywane jest we wszystkich przedsiębiorstwach, gdzie informacja przestrzenna o mieszkańcach, klientach, inwestycjach lub lokalnej sprzedaży ma wpływ na rozwój biznesu.

Aplikacja pozwala na:

  • analizy sprzedaży w danym regionie lub kategoriach produktów
  • zastosowanie map cyfrowych w raportach i analizach wewnętrznych
  • identyfikację obszarów pod budowę nowych oddziałów, sklepów, punktów usługowych
  • wskazanie lokalizacji obecnych i przyszłych klientów
  • porównanie zasięgu każdej z jednostek
  • prezentację punktów usługowych i handlowych
  • przypisanie klientów do oddziału lub punktu obsługi klienta
  • określenie cech wpływających na wybór lokalizacji sklepu, oddziału, punktu serwisowego

Korzyści dla firmy:

  • zwiększenie zysków dzięki ustaleniu najlepszej lokalizacji nowych oddziałów
  • uniknięcie ponoszenia zbędnych kosztów wynikających z rozbudowy sieci sprzedaży
  • uniknięcie efektu kanibalizmu własnej sieci sprzedaży
  • zarządzanie informacją przestrzenną z jednego miejsca
  • analiza danych z różnych obszarów przedsiębiorstwa (sprzedaż, marketing, usuwanie szkód)
  • własne raporty i analizy marketingowe na Mapach Google i Street View
  • tworzenie analiz sprzedaży uwzględniających otoczenie i konkurencję

Korzyści dla pracownika:

  • możliwość tworzenia analiz pod konkretny obszar biznesu
  • dostarczenie klarownych raportów dla zarządu i innych osób decyzyjnych
  • zmniejszenie czasu potrzebnego na tworzenie analiz czy raportów
  • intuicyjna interakcja wyników prezentowanych analiz
  • szybkie działanie aplikacji i interaktywny dostęp do danych analitycznych
  • większa liczba poprawnie wyznaczonych nowych punktów sprzedaży, dystrybucji
  • codzienna praca na wydajnych i aktualnych Mapach Google