Rohlik.cz: szybka i niezawodna dostawa zakupów?

Z Google Maps to proste!

O projekcie

Rohlik.cz jest największym dostawcą produktów spożywczych w Czechach. Wyróżnia się na tle konkurencji ekspresową dostawą oraz produktami wysokiej jakości. Dynamiczny rozwój Rohlika sprawił, że firma zaczęła poszukiwać rozwiązania dzięki któremu utrzyma najwyższy poziom oferowanych usług przy stale zwiększającej się liczbie klientów. Czy zaproponowane przez Globemę rozwiązanie – Google Maps Platform – spełniło oczekiwania klienta?

Spis treści:

rohlik logo
Branża: Retail i e-commerce
Kraj: Czechy
Rozwiązanie / Usługa: Google Maps Platform
Kategoria: Profesjonalne zastosowanie map

Rohlik.cz to założony w 2014 roku internetowy sklep spożywczy. Obecnie obejmuje swoim zasięgiem kilka czeskich miast, a jego usługi są dostępne dla ponad 2.5 milionów potencjalnych klientów. Sklep oferuje najlepszy tego typu serwis w całej Europie pod względem szybkości dostawy i jakości dystrybuowanych produktów.

Wyzwania

Internetowy przemysł spożywczy ma ogromny potencjał nie tylko w Czechach. Zespół Rohlik.cz od początku istnienia miał jasno określony cel – wyróżnić się na tle konkurencji.  Firma postawiła na szybką dostawę, wysoki poziom świadczonych usług (oraz ich nieustanny rozwój), a także zorientowanie na potrzeby klienta.

Aby osiągnąć swój cel, Rohlik potrzebował:

  • dokładnych danych o lokalizacji klientów,
  • informacji o dostawcach (np. ich lokalizacji, dostępności) w celu ich optymalnego doboru do realizacji zlecenia,
  • oszacowania czasu dostawy,
  • znajomości aktualnych warunków ruchu drogowego.

Jak rozwijał się Rohlik.cz na przestrzeni ostatnich lat?

Grudzień 2015

Dzienna liczba zamówień wynosi 1000

Październik 2016

W Rohlik.cz pracuje już 200 dostawców

Luty 2017

1 000 000 zrealizowanych zleceń, 4000 zamówień dziennie

Marzec 2017

Powstaje aplikacja mobilna; ekspansja do innych miast

Wrzesień 2017

Dotychczasowe zyski firmy to 2 miliardy koron czeskich

Rok 2018

Rohlik.cz zrealizował 1 600 000 zamówień

Rozwiązanie

Już na początku działalności Rohlik.cz podjął decyzję o wykorzystaniu usług Google Maps. Dzięki temu dostawcy Rohlika łatwiej odnajdują i wyznaczają adres dostawy, co przekłada się na krótszy czas w jakim dostarczają produkty. Dodatkowo, rozwiązania Google Maps pozwalają na ustalenie godziny dostawy z uwzględnieniem aktualnych warunków panujących na drogach oraz obliczenie ewentualnego opóźnienia.

Firma korzysta ze wszystkich produktów Platformy Google Maps:

  • Maps,
  • Routes,
  • Places (Maps Javascript API, Geocoding API i Distance Matrix API).

Informacje o ruchu drogowym z Google Maps Platform są danymi o wysokiej jakości oraz o globalnym zasięgu. W związku z tym, w przypadku rozszerzenia działalności Rohlik.cz na inne kraje, rozwiązanie nie będzie wymagało wprowadzania większych zmian.

Plany na przyszłość

Automatyzacja procesów zarządzania magazynów i głównej siedziby firmy.

Zwiększenie dostępności świadczonych usług, aby dostarczać zamówienia zawsze wtedy, kiedy klient tego potrzebuje.

Utrzymanie wysokiego poziomu jakości swoich produktów i usług oraz wewnętrzna i zewnętrzna rozbudowa.

Dzięki Google Maps, Rohlik.cz jest w stanie realizować swoje cele i kontynuować rozwój. Obecnie trwa rozszerzanie zasięgu firmy na Budapeszt na Węgrzech.

W tym roku rozszerzamy usługi firmy na rynek zagraniczny. Nie znając lokalnych tras i adresów, w dużym stopniu polegamy na globalnym zasięgu Google Maps. Nasi kierowcy mają dostęp do dokładnych map, niezależnie od lokalizacji, do której potrzebują dotrzeć. Naszym celem jest dostarczanie wysokiej jakości produktów przy gwarancji krótkiego czasu transportu i wiemy, że jest to możliwe dzięki Google Maps.

Ondřej Klamt, dyrektor ds. technologii, Rohlik.cz

Chcesz osiągnąć podobne rezultaty?

Porozmawiajmy o potrzebach Twojego biznesu i dotychczasowych doświadczeniach z mapami.

Udzielimy Ci szczegółowych informacji na temat partnerstwa, zniżek, oraz doradzimy, które rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze i jak Google Maps Platform może wesprzeć Twój biznes.

kontakt

    Imię i nazwisko*

    E-mail*

    Firma*

    Numer telefonu

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.