Usługi ubezpieczeniowe dostępne wszędzie i o każdej porze dzięki Google Maps Platform

Case Study Europ Assistance

Wstęp

Europ Assistance to jedna z największych firm świadczących usługi ubezpieczeniowe assistance na świecie. Obejmują one ubezpieczenia samochodowe na terenie Europy, w tym pomoc na drodze w przypadku wypadku, kolizji lub awarii. Ponadto, firma oferuje assistance medyczny, podróżny, osobisty czy domowy. Klienci Europ Assistance mają zapewniony wygodny dostęp do usług dzięki aplikacji mobilnej. Firma korzysta z Google Maps od 2012 roku, natomiast od  roku 2015 współpracuje z Globemą, Partnerem Google Cloud o statusie Premier.

Spis treści:

Sektor: Ubezpieczenia
Kraj: Czechy
Rozwiązanie / Usługa: Google Maps Platform
Firma Europ Assistance powstała w 1963 roku we Francji. Obecnie działa na terenie ponad 200 krajów, współpracuje z ponad 750,000 partnerami i obejmuje 40 centra operacyjne. W 2001 roku w Pradze otwarto oddział Europ Assistance obsługujący Czechy i Słowację. 

Wyzwanie

Podstawą zaufania pomiędzy firmą a klientem jest niezawodność i realizowanie usług na czas. Aby spełniać te wymagania, potrzebna jest wiedza o dokładnej lokalizacji klienta, który czeka na pomoc oraz lokalizacji pojazdu serwisowego i warsztatu, a także określenie czasu dojazdu do klienta. Zanim wdrożono GeoLink z usługami Google Maps, odnalezienie lokalizacji klienta było utrudnione, co przekładało się na dłuższy czas dotarcia do miejsca zdarzenia i realizacji usługi.

300

milionów klientów na całym świecie

37

milionów połączeń przychodzących

10

milionów interwencji

Rozwiązanie

Użyteczna aplikacja dla firmy assistance powinna posiadać aktualne dane geolokalizacyjne. Powinna też być prosta, skuteczna i ogólnodostępna. Z tego powodu, wybierając usługę mapową, która miała współpracować z aplikacją Europ Assistance – Geolink, firma zdecydowała się na Google Maps Platformnajbardziej innowacyjną platformę mapową na świecie o globalnym zasięgu i łatwej implementacji produktów API na stronach i w aplikacjach.
Główne cechy aplikacji GeoLink to:

  • Szybka lokalizacja klienta.
  • System monitorowania usług holowniczych, VGSD Core, stworzony przez Europ Assistance. Operatorzy widzą w programie lokalizację najbliższego wolnego pojazdu holowniczego. Monitorowanie pojazdów holowniczych i serwisowych skraca czas podróży i obniża koszty.
  • Mapy Dynamiczne, używane do wyświetlania bieżącej lokalizacji usług holowniczych i klienta potrzebującego pomocy.
  • Distance Matrix i monitorowanie warunków ruchu drogowego – główne funkcjonalności map, które pozwalają obliczyć odległość do klienta wymagającego holowania i czas dojazdu na miejsce.

Efekty

Europ Assistance wprowadza automatyzację i komputeryzację wielu swoich usług. Efekty wdrożenia aplikacji Geolink wykorzystującej GMP były bardzo satysfakcjonujące, dlatego firma postanowiła wykorzystać Google Maps również w aplikacji DRSA do lokalizowania zdarzeń oraz w aplikacji DRSU, w pełni cyfrowego narzędzia dla klientów. Dzięki DRSU, użytkownicy mogą szybko i prosto zamówić pomoc drogową i holowanie.

Od 2012 roku używamy Google Maps jako części jednego z naszych głównych systemów do lokalizowania klientów i organizowania interwencji. Z biegiem lat, zaczęliśmy wykorzystywać mapy także w innych systemach i aplikacjach. Istniejące rozwiązanie jest dla nas bardzo użyteczne. Obecnie Google Maps służy głównie do wsparcia drogowego. Planujemy jednak rozszerzyć ich wykorzystanie na inne specjalności, takie jak assistance domowy i medyczny.
— Ondřej Nykodem, kierownik działu IT w Europ Assistance