Case Study Europ Assistance
Wstęp
Europ Assistance to jedna z największych firm świadczących usługi ubezpieczeniowe assistance na świecie. Obejmują one ubezpieczenia samochodowe na terenie Europy, w tym pomoc na drodze w przypadku wypadku, kolizji lub awarii. Ponadto, firma oferuje assistance medyczny, podróżny, osobisty czy domowy. Klienci Europ Assistance mają zapewniony wygodny dostęp do usług dzięki aplikacji mobilnej. Firma korzysta z Google Maps od 2012 roku, natomiast od roku 2015 współpracuje z Globemą, Partnerem Google Cloud o statusie Premier.
Spis treści:
Firma Europ Assistance powstała w 1963 roku we Francji. Obecnie działa na terenie ponad 200 krajów, współpracuje z ponad 750,000 partnerami i obejmuje 40 centra operacyjne. W 2001 roku w Pradze otwarto oddział Europ Assistance obsługujący Czechy i Słowację.
Wyzwanie
Podstawą zaufania pomiędzy firmą a klientem jest niezawodność i realizowanie usług na czas. Aby spełniać te wymagania, potrzebna jest wiedza o dokładnej lokalizacji klienta, który czeka na pomoc oraz lokalizacji pojazdu serwisowego i warsztatu, a także określenie czasu dojazdu do klienta. Zanim wdrożono GeoLink z usługami Google Maps, odnalezienie lokalizacji klienta było utrudnione, co przekładało się na dłuższy czas dotarcia do miejsca zdarzenia i realizacji usługi.
300
37
10
Rozwiązanie
Użyteczna aplikacja dla firmy assistance powinna posiadać aktualne dane geolokalizacyjne. Powinna też być prosta, skuteczna i ogólnodostępna. Z tego powodu, wybierając usługę mapową, która miała współpracować z aplikacją Europ Assistance – Geolink, firma zdecydowała się na Google Maps Platform – najbardziej innowacyjną platformę mapową na świecie o globalnym zasięgu i łatwej implementacji produktów API na stronach i w aplikacjach.
Główne cechy aplikacji GeoLink to:
- Szybka lokalizacja klienta.
- System monitorowania usług holowniczych, VGSD Core, stworzony przez Europ Assistance. Operatorzy widzą w programie lokalizację najbliższego wolnego pojazdu holowniczego. Monitorowanie pojazdów holowniczych i serwisowych skraca czas podróży i obniża koszty.
- Mapy Dynamiczne, używane do wyświetlania bieżącej lokalizacji usług holowniczych i klienta potrzebującego pomocy.
- Distance Matrix i monitorowanie warunków ruchu drogowego – główne funkcjonalności map, które pozwalają obliczyć odległość do klienta wymagającego holowania i czas dojazdu na miejsce.
Efekty
Europ Assistance wprowadza automatyzację i komputeryzację wielu swoich usług. Efekty wdrożenia aplikacji Geolink wykorzystującej GMP były bardzo satysfakcjonujące, dlatego firma postanowiła wykorzystać Google Maps również w aplikacji DRSA do lokalizowania zdarzeń oraz w aplikacji DRSU, w pełni cyfrowego narzędzia dla klientów. Dzięki DRSU, użytkownicy mogą szybko i prosto zamówić pomoc drogową i holowanie.