Case Study Centrum e-Zdrowia
O projekcie
Centrum e-Zdrowia jest państwową jednostką budżetową. Głównym obszarem działalności CeZ jest realizowanie działań pozwalających na budowę społeczeństwa informacyjnego w obszarze ochrony zdrowia. Analizy prowadzone przez centrum wspierają również decyzje zarządcze ministra zdrowia.
Spis treści:
Centrum e-Zdrowia (CeZ) powstało 1 sierpnia 2000 roku. Pomaga w podejmowaniu decyzji zarządczych ministra zdrowia na podstawie prowadzonych analiz. Dodatkowo CeZ odpowiada za monitorowanie planowanych, budowanych i prowadzonych systemów teleinformatycznych za poziomie centralnym i regionalnym.
Wyzwanie
Pandemia COVID-19 stworzyła potrzebę dzielenia się informacjami o działaniach nakierowanych na walkę z szybko rozprzestrzeniającą się chorobą.
Podstawowym celem Centrum e-Zdrowia było dostarczenie mieszkańcom Polski rzetelnych informacji, które pomogłyby walczyć z koronawirusem.
Jednym z działań, które miały prowadzić do tego celu było stworzenie serwisu, w którym w przejrzysty sposób. prezentowane będą wszystkie informacje o lokalizacji punktów testów – miejsc, w których mieszkańcy będą mogli zrobić test na obecność koronawirusa.
Rozwiązanie
Aby zrealizować zadanie stworzenia mapy mobilnych punktów testowych w każdej miejscowości w Polsce, Centrum e-Zdrowia, ze wsparciem Globemy, sięgnęło po rozwiązanie Google Maps Platform, które dostarcza najbardziej aktualnych i precyzyjnych informacji na temat lokalizacji . Do tego Google Maps Platform to bardzo popularna aplikacja o dopracowanym i intuicyjnym interfejsie, co jeszcze bardziej ułatwia korzystanie z serwisu i dotarcie do punktów testowych.
Efekty
Udostępnienie intuicyjnych Map Google ułatwiło odnalezienie miejsc, w których mogą poddać się badaniom wykrywającym zakażenie koronawirusem.
Rozwiązanie usprawnia przepływ i przekazywanie kluczowych informacji, a tym samym pomaga w walce z rozprzestrzenianiem się wirusa i daje społeczeństwu poczucie, że w trudnych czasach może liczyć na rzetelne informacje pomagające dbać o zdrowie.