Dostępna jest już nowa wersja jednego z flagowych produktów Google Maps Platform, Places API. Dzięki nowościom wprowadzonym przez Google, właściciele stron i aplikacji wykorzystujących mapy będą mogli zaprezentować swoim użytkownikom jeszcze więcej użytecznych informacji. Przyjrzyjmy się nowemu Places API!
Czym jest rozwiązanie Google Places API?
Proponowane przez Google rozwiązanie dostarcza rozbudowane informacje o adresach oraz interesujących miejscach na mapach, wzbogaconych o zdjęcia i recenzje.
Obecnie, ciężko sobie wyobrazić prężnie działający biznes, który nie istnieje online. Niezależnie od branży, klienci oczekują szybkiego dostępu do precyzyjnych informacji: adresów placówek, godzin otwarcia, danych kontaktowych, opinii innych użytkowników i nie tylko. Żeby wygrać z konkurencją, musisz zaprezentować swój biznes w sieci.
Najlepiej zrobić to z pomocą najbardziej rozpoznawalnej platformy mapowej na świecie! Poznaj zupełnie nowe możliwości Places API, dzięki którym Twoje mapy staną się jeszcze bardziej skuteczne i pomogą użytkownikom odnaleźć usługi jeszcze lepiej dopasowane do ich potrzeb, a Twojej firmie zyskać nowych klientów.
Jakie możliwości daje nowe Places API? Zobacz porównanie z poprzednią wersją
Nowe Places API to zupełnie nowa jakość w porównaniu do poprzednika, zobacz, co się zmieniło:
Dostęp do ponad 200 milionów firm i punktów POI
Nowe Places API zapewnia dostęp do znacznie szerszej bazy danych miejsc niż jego poprzednik, co czyni je bardziej wszechstronnym narzędziem dostarczającym informacji o lokalizacjach dla firm i programistów.
Rozszerzona lista typów miejsc
API obejmuje teraz szerszy zakres typów miejsc, takich jak muzea, hotele czy restauracje. Dzięki temu użytkownicy łatwiej znajdą dokładnie to, czego szukają.
Dynamiczne dane o miejscach w czasie rzeczywistym
Dzięki nowemu API, użytkownicy sprawdzą na przykład aktualne ceny dostępnych typów paliwa na stacjach benzynowych. Z kolei stacje ładowania pojazdów elektrycznych mogą udostępniać informacje o aktualnej dostępności ładowarek.
Ulepszone wyszukiwanie i filtrowanie
Funkcje automatycznego wyszukiwania oraz filtrowania według typu miejsca, oceny i innych kryteriów dają zupełnie nowe możliwości wyszukiwania miejsc.
Szczegółowe informacje o miejscach – nowe Places API zapewnia bardziej szczegółowe informacje o miejscach, przykładowo:
- Dostępne formy płatności,
- Rodzaj dostępnego parkingu (bezpłatny, płatny, uliczny, garaż itd.),
- Czy miejsce jest przyjazne zwierzętom?
- Czy jest dostępna toaleta?
- Czy są dostępne stoliki na zewnątrz lokalu?
- Czy miejsce jest przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich?
Cecha | Nowe Places API | Poprzednia wersja Places API |
Baza danych | Ponad 200 milionów firm i punktów POI | Dużo mniej miejsc w bazie |
Typy miejsc | Szerszy zakres typów miejsc, m.in. muzea, stadiony, parki | Węższy zakres typów miejsc |
Informacje o miejscach | Szczegółowe informacje, m.in. zdjęcia, godziny otwarcia, recenzje, oceny, dostępność toalet czy parkingu | Mniej szczegółowe informacje o miejscach |
Wyszukiwanie | Ulepszone wyszukiwanie, m.in. wyszukiwanie automatyczne i filtrowanie | Mniej zaawansowane możliwości wyszukiwania |
Wydajność | Poprawiona wydajność | Mniejsza wydajność |
Ceny | Model cenowy oparty na zużyciu | Różne, skomplikowane modele cenowe |
Jakie korzyści daje przejście na nowe Places API?
Jeśli zastanawiasz się, czy warto rezygnować ze starej, sprawdzonej wersji Places API i zacząć korzystać z nowej, poniżej znajdziesz kilka argumentów, które powinny Cię przekonać. Nowe Places API to:
- Usprawniona wydajność aplikacji korzystających z API
- Większe bezpieczeństwo danych i dostępu dzięki wdrożeniu API w infrastrukturze Google Cloud
- Ustandaryzowane odpowiedzi – w nowym Places API dane zwracane w odpowiedzi na zapytania wysyłane do Place Details, Nearby Search oraz Text Search APIs zostały uspójnione – użytkownicy zawsze otrzymują te same informacje o interesującym ich miejscu
- Dostęp do zupełnie nowych funkcji
- Uproszczony cennik oparty na użyciu – płacisz tylko za dane, które są faktycznie wywołane w zapytaniach użytkowników
Jak możesz zacząć korzystać z nowego Places API?
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem Google Maps Platform
Dopiero planujesz wdrożenie rozwiązania Places API na swojej stronie lub w aplikacji? W takim razie rekomendujemy wybór nowego Places API. Przeczytaj przewodnik Google, który pomoże Ci rozpocząć pracę z Google Maps Platform oraz instrukcję dotyczącą konfiguracji projektów w Google Cloud.
Jeśli potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami!
Jeśli już korzystasz z Google Maps Platform oraz Places API
Istniejący użytkownicy Places API powinni przeanalizować swoje wykorzystanie API, żeby określić, czy powinni przechodzić na nową wersję. Jako Premier Partner Google Cloud, chętnie Cię w tym wesprzemy. Daj nam znać, jeśli potrzebujesz pomocy.
Już wiesz, że Twoja firma potrzebuje nowych funkcji Places API? Możesz dokonać migracji poszczególnych API w zależności od potrzeb, np. wybrać nowe Autocomplete API, a pozostać przy starym Nearby Search API. Więcej dowiesz się ze strony Google dot. migracji.
Nowe Places API – przykłady wykorzystania
Przyjrzyjmy się, jakie możliwości otwiera nowe Places API przed firmami w różnych branżach:
Hotele i gastronomia
Hotele, restauracje, kawiarnie i bary mogą przyciągać potencjalnych klientów, którzy szukają miejsc spełniających ich określone potrzeby. Dzięki nowym atrybutom Places API, każda placówka może wskazać, czy oferuje poniższe udogodnienia:
- oferuje menu dla dzieci,
- gra muzykę na żywo,
- posiada stoliki na zewnątrz lokalu,
- serwuje koktajle,
- serwuje desery,
- jest przyjazna dzieciom,
- jest przyjazna zwierzętom,
- posiada toaletę,
- jest przystosowana do spotkań grupowych,
- oferuje transmisje wydarzeń sportowych.
Nieruchomości
Z nowym Places API, strony prezentujące nieruchomości lepiej zadbają o potrzeby swoich niepełnosprawnych klientów. Użytkownicy będą mogli sprawdzić, które nieruchomości oraz znajdujące się w ich okolicy miejsca posiadają infrastrukturę zaprojektowaną z myślą o osobach poruszających się na wózkach. Agenci nieruchomości wyjdą też naprzeciw oczekiwaniom zmotoryzowanych klientów, prezentując informacje o dostępnych parkingach.
Branża pojazdów elektrycznych
Nowe Places API przyda się też stacjom ładowania pojazdów elektrycznych oraz deweloperom aplikacji służących nawigacji. Ich klienci lepiej zaplanują swoje trasy dzięki informacjom takim jak rodzaje dostępnych ładowarek, maksymalne prędkości ładowania czy aktualne obłożenie stacji.
Zachęcamy do wypróbowania nowej wersji Places API i odkrycia jej możliwości! Jako Premier Partner Google Cloud pomożemy Ci wykorzystać pełen potencjał tego rozwiązania. Zapraszamy na darmową konsultację, podczas której odpowiemy na pytania i podpowiemy, jak przejść z poprzedniej wersji na nowe Places API.