Places API to element Google Maps Platform, dzięki któremu mamy dostęp do informacji, ocen oraz recenzji ponad 200 milionów miejsc i firm z całego świata. Zespół Google przygotował nowe funkcje Places API, które prezentują jeszcze więcej informacji ważnych z punktu widzenia użytkowników. To nie tylko wzmocni satysfakcję Twoich istniejących klientów, ale też wesprze proces konwersji – od momentu, w którym użytkownik wyszuka Twój biznes w Google, aż do jego wizyty w placówce. Sprawdź, co nowego możesz przekazać klientom na swojej stronie lub w aplikacji!
Dodaj informacje dla osób niepełnosprawnych
Places API umożliwia teraz dodanie informacji o ułatwieniach dla osób na wózkach inwalidzkich. Dzięki temu, możesz przekazać użytkownikom Twojej aplikacji i strony internetowej, czy do danego miejsca można dostać się bez wchodzenia po schodach oraz czy wejścia są szerokie na przynajmniej 1 metr. Jest do ważne dla wielu osób z ograniczeniami ruchowymi, ale też dla osób z wózkiem dziecięcym lub dostawczym, bagażem, czy innymi ciężkimi pakunkami.
Pole z informacjami o dostępności dla osób niepełnosprawnym jest dostępne w ramach podstawowych wywołań Places API bez dodatkowych kosztów.
Wyświetl dodatkowe lub wyjątkowe godziny otwarcia placówek
Może zdarzyć się, że Twoja placówka tymczasowo zmieni godziny otwarcia np. z powodu święta. Niektóre firmy mają też różne godziny świadczenia poszczególnych usług w tej samej placówce. Przykładowo, okienko drive-thru może być otwarte dłużej niż sala restauracyjna, a apteka w supermarkecie dłużej niż sam sklep. Oprócz swoich zwykłych godzin otwarcia, możesz teraz dodać różne warianty korzystając z poniższych parametrów:
- opening_hours – zwykłe godziny otwarcia
- current_opening_hours – harmonogram otwarcia na kolejne 7 dni wraz z dopiską informującą użytkowników, które z dni mają inne godziny otwarcia niż zwykle. Dzięki temu, klienci mogą być pewni, że niestandardowy grafik jest poprawny
- secondary_opening_hours – dodatkowe godziny otwarcia
Godziny otwarcia to pola dostępne w kategorii Contact w Places API.
Wyświetl krótki opis swojego biznesu
Miejsca w Google Maps mogą posiadać jednolinijkowe opisy. Wielu właścicieli wizytówek miejsc w Google Maps zgłaszało potrzebę dostępu do takich opisu poprzez Places API. Google dodało więc tą opcję i teraz możesz już wyświetlać krótki opis swojej firmy w dowolnym języku także na mapach na swojej stronie lub w aplikacji.
Opisy są dostępne w kategorii Atmosphere w Places API.
Udostępnij istotne atrybuty dotyczące usług gastronomicznych i zakupowych
By pomóc użytkownikom wybrać Twoją restaurację, musisz zapewnić im wystarczająco dużo informacji. Czy Twoja restauracja oferuje dania na wynos? Czy można zarezerwować stolik? Czy menu zawiera opcje dla wegetarian? Dzięki nowym polom w Places API, przekażesz swoim użytkownikom te i inne informacje.
Atrybuty dla restauracji i sklepów są dostępne w kategorii Atmosphere w Places API.
Sortuj i tłumacz recenzje
Places API dostarcza napisane przez użytkowników recenzje Twoich placówek. Dotychczas, developerzy nie mogli wybrać, które recenzje pojawią się w aplikacji lub na stronie. Kolejną nowością jest parametr reviews_sort, dzięki któremu wyświetlisz najbardziej trafne lub najnowsze recenzje. Dodatkowo, Places API może teraz domyślnie zwracać recenzje przetłumaczone na wybrany język. Możesz też zrezygnować z tłumaczeń używając parametru reviews_no_translations.
Sortowanie i tłumaczenie recenzji jest dostępne w kategorii Atmosphere w Places API.
To już wszystkie nowości Places API, Google zapowiada jednak kolejne usprawnienia, które pomogą zwiększyć zadowolenie Twoich powracających oraz nowych klientów. Zgłoś własne pomysły na nowe funkcjonalności na stronie Google. A jeśli dopiero rozważasz osadzenie Google Maps na swojej stronie lub w aplikacji, skontaktuj się z nami! Nasi eksperci rozwiązań opartych na lokalizacji pomogą Ci wybrać rozwiązanie, które najbardziej zadowoli Twoich klientów.
tekst źródłowy: https://cloud.google.com/blog/products/maps-platform/help-users-discover-more-new-places-api-updates