Skip to main content

Nowe integracje między produktami Google, które ulepszą doświadczenia Twoich użytkowników

By 18 sierpnia, 202220 sierpnia, 2022Aplikacje oparte na Google Maps, Google - aktualności
nowe-integracje-google

Google jest znane z regularnego wprowadzania nowości, które pozwalają użytkownikom łatwiej i wygodniej posługiwać się API w zakresie map. Miło nam przekazać, że firma udostępniła nowe funkcjonalności oraz integracje pomiędzy swoimi produktami. Dzięki nim, developerzy zajmujący się Google Maps Platform w zarówno małych, jak i dużych firmach, będą mogli usprawnić doświadczenia użytkowników stron i aplikacji oraz operacje po stronie back-end.

Dopasowane rekomendacje (Tailored Recommendations) ułatwiają rozpoczęcie pracy z Google Maps Platform

Pierwsza nowość dotyczy osób, które dopiero wprowadzają Platformę Google Maps do swojego biznesu. Od teraz, poczynając od pierwszej konfiguracji i kończąc na implementacji, użytkownicy będą widzieli rekomendacje podpowiadające najlepsze ustawienia. Przykładowo, jeśli określisz branżę swojego biznesu jako sprzedaż detaliczną, Konsola Cloud zasugeruje odpowiednie elementy dla Twojego konta i ich instrukcje. Dzięki temu szybko zorientujesz się, które produkty czy rozwiązania będą najlepsze z punktu widzenia Twojej branży.

rekomendacje-google

Rekomendacje dopasowane do branży

Użyj Locator Plus do automatycznej aktualizacji profili z lokalizacjami Twojej firmy

Właściciele sklepów oraz lokali usługowych wiedzą, jak ważne jest, by klienci mogli szybko odnaleźć ich placówkę. Rozwiązanie Locator Plus pozwala łatwo zaimportować informacje o miejscu z Profilu Biznesowego Google oraz, za pomocą kilku kliknięć, ulepszyć doświadczenia użytkowników map szukających danych firmy.
Od teraz, każda zmiana w danych na Profilu Biznesowym będzie widoczna także w lokalizatorze placówki znajdującym się na Twojej stronie lub w aplikacji. Zmiany mogą dotyczyć godzin otwarcia, informacji kontaktowych, zdjęć miejsca, oferowanych usług itd. Dzięki automatycznej aktualizacji lokalizatora, nie musisz już ręcznie wprowadzać zmian na swojej stronie i upewniasz się, że klienci zawsze trafiają na prawidłowe informacje o Twojej firmie.

integracja-locator-plus

Importowanie danych o firmie z Profilu Biznesowego pozwala łatwo zarządzać lokalizacjami

Wprowadź szybką i wygodną rezerwację wizyt

Klienci łatwo zarezerwują wizytę lub usługę w Twojej firmie, jeśli dodasz rozwiązanie „Reserve with Google” do mapy na swojej stronie. Rozwiązanie zapewnia pełen proces dokonywania rezerwacji. Użytkownicy korzystający z lokalizatora Twojej placówki są zainteresowani Twoimi usługami, zatem dodanie opcji rezerwacji może ułatwić im podjęcie decyzji o wyborze Twojej firmy. Dodatkowo, rozwiązanie pozwala klientom zorientować się, jakie usługi oferujesz oraz jaka jest dostępność terminów w placówce.

rezerwacje-wizyt-google

Dodanie rezerwacji do lokalizatora placówki

Natychmiastowe dodanie rozwiązania Locator Plus do strony lub aplikacji poprzez Google Cloud

Google wprowadza nowe opcje pozwalające na szybkie aktualizowanie i dodanie lokalizatora placówek do strony lub aplikacji. Lokalizator (czyli rozwiązanie Locator Plus) prezentuje wszystkie placówki Twojej firmy i informacje o nich na pojedynczej mapie. Google Cloud umożliwi Ci teraz łatwe osadzenie lokalizatora w aplikacji. Dotychczas, Store Locator musiał być zaimplementowany przez developera i wymagał napisania setek linijek kodu.

store-locator-google-cloud

Locator Plus może być teraz łatwo dodane do strony internetowej lub aplikacji poprzez Google Cloud

Analiza pozwalająca na lepsze zrozumienie działań w zakresie rozwiązań Google

Nowy panel analizy lokalizatorów placówek pozwoli Ci lepiej zrozumieć dane oraz to, jak rozwiązania od Google wpływają na Twój biznes. W panelu sprawdzisz m. in. poziom zaangażowania użytkowników w obrębie lokalizatora placówek na Twojej stronie. Możesz mierzyć go tydzień po tygodniu i uwzględnić liczbę wyświetleń, liczbę interakcji z opcją wyszukiwania i danymi o miejscu (Place Details) oraz ogólny wskaźnik zaangażowania użytkowników.

Panel analizy dostarcza anonimowe dane i umożliwia porównanie wydajności rozwiązania na Twojej stronie z wydajnością tego samego rozwiązania u innych użytkowników Google. Dzięki nowym opcjom analizy oszacujesz wskaźnik ROI dla każdego z rozwiązań, które posiadasz na swojej stronie lub w aplikacji.

analityka-google

Panel analizy ze wskaźnikami wydajności rozwiązań

To wszystkie usprawnienia wydane ostatnio przez Google – dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić wiadomości o kolejnych nowościach! A jeśli nie masz jeszcze Locator Plus na stronie swojej firmy, wypróbuj je już teraz. Nasi eksperci Google z chęcią pomogą w razie pytań lub wątpliwości przy wdrażaniu rozwiązania.

tekst źródłowy: https://cloud.google.com/blog/products/maps-platform/introducing-data-driven-styling