Użyteczniejsza i bezpieczniejsza finansowość dzięki rozwiązaniom Google Maps Platform

google-fintech

Obecnie, branża finansowa przechodzi transformację. Szacuje się, że 68 trylionów dolarów przechodzi z pokolenia osób urodzonych w okresie wyżu demograficznego na pokolenie tzw. milenialsów. Dla świadczących usługi finansowe oznacza to, że muszą oni dostosować szybkość, wygodę, wyrafinowanie technologiczne i dostosowanie usług do potrzeb milenialsów. Okazuje się, że połowa osób z tego pokolenia deklaruje, że jest gotowa wybrać usługi konkurencji, jeśli są one bardziej zaawansowane technologicznie. Tego typu trendy gwałtownie napędzają rozwój mobilnych technologii finansowych (Fintech) w zakresie bankowości, płatności cyfrowych, zarządzania finansami i ubezpieczeń.

Rozwiązania Google Maps Platform dla usług finansowych

W odpowiedzi na zmieniające się wymagania klientów, Google uruchamia rozwiązania dla usług finansowych, które pomogą Ci usprawnić bezpieczeństwo i działania Twojej firmy oraz doświadczenia użytkowników. Google opracowało wskazówki techniczne oraz APIs, dzięki którym zbudujesz trzy rozwiązania dla usług finansowych:

  • Usprawnione Transakcje (Enriched Transactions)
  • Szybka i Zweryfikowana Rejestracja (Quick and Verified Sign-up)
  • Lokalizator Plus Placówek i Bankomatów

Dodatkowo, Google wskazało dwa przykłady użycia APIs w kontekście finansów: Kontekstowe Doświadczenia (Contextual Experiences) i Wykrywanie Oszustw (Fraud Detection).

Dzięki rozwiązaniu Usprawnione Transakcje (Enriched Transactions) doprecyzujesz historie transakcji

Rozszyfrowanie informacji w historiach transakcji jest często wyzwaniem dla klientów. Skróty używane w zestawieniach są zwykle mało przystępne, np. „ACMEHCORP” zamiast nazwy znanej przez klienta, jak „Acme Supermarket”. Rozwiązanie Enriched Transactions dodaje nazwę sprzedawcy, kategorię operacji, lokalizację miejsca na mapie, pełne informacje kontaktowe, a nawet zdjęcie miejsca, w którym przeprowadzono transakcję. W ten sposób, transakcje są łatwo rozpoznawalne, co wzmacnia zaufanie konsumentów. Dzięki temu, firmy korzystające z rozwiązania odnotowały 15% wzrostu NPS (Net Promoter Score) czyli Wskaźnika Rekomendacji Netto, który ocenia lojalność klientów. Dodatkowo, liczba kosztownych telefonów do działu obsługi klienta spadła o średnio 67%.
Możesz też umożliwić klientom łatwą wizualizację serii transakcji poprzez dodanie nazwy sprzedawcy, kwoty i daty transakcji na mapie Google. Daje to klientom wgląd w to, jak i gdzie wydają pieniądze.
Zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem implementacji Enriched Transactions Google.

enriched-transactions1

Przed: tradycyjne podsumowanie transakcji

enriched-transactions2

Po: widok Enriched Transactions

Rozwiązanie Szybka i Zweryfikowana Rejestracja (Quick and Verified Sign-up) pozwoli Twoim klientom szybciej zarejestrować się w serwisie

Ręczne wpisywanie adresów często kończy się wprowadzeniem błędnych danych oraz kosztownych pomyłek w dostawie i prowadzi także do niższego wskaźnika konwersji. Rozwiązanie Quick and Verified Sign-up przyspiesza i upraszcza ten proces poprzez sugerowanie nazw adresów po wpisaniu przez użytkownika zaledwie kilku pierwszych liter. Rozwiązanie skraca czas rejestracji do 64% i zwiększa wskaźnik konwersji o nawet 15%.
Quick and Verified Sign-up zapewnia też dodatkowy poziom weryfikacji adresu, który obniża ryzyko zakładania fałszywych kont. Firmy korzystające z danych geoprzestrzennych do weryfikacji tożsamości klientów zgłaszają średnio 30% mniej fałszywych kont zakładanych w ich serwisach.
Sprawdź przewodnik Quick and Verified Sign-up Google.

Rozwiązanie Lokalizator Plus Placówek i Bankomatów (Branch and ATM Locator Plus) ułatwi klientom wizyty w Twoich wydziałach

74% klientów szuka informacji o miejscu zanim się do niego wybierze, więc koniecznym jest posiadanie szczegółowych profili każdej z placówek. Rozwiązanie Branch and ATM Locator Plus udoskonala Twoje strony internetowe i aplikacje udostępniając w nich te same informacje o wydziałach i bankomatach, które pojawiają się także na Google Maps. Upewnij się, że klienci mogą łatwo odnaleźć godziny otwarcia, oferowane usługi, oceny użytkowników, zdjęcia lokalizacji, wskazówki dojazdu itd.
Firmy świadczące usługi finansowe, które zapewniają dokładne informacje o swoich placówkach i bankomatach odnotowują 14% wzrostu wskaźnika NPS oraz 7% mniej połączeń z działem obsługi klienta.
Zaimplementuj rozwiązanie Branch and ATM Locator Plus z pomocą poradnika Google lub stwórz je w prosty sposób używając Quick Builder.

Zaproponuj klientom specjalne oferty i nagrody dzięki rozwiązaniu Kontekstowe Doświadczenia (Contextual Experiences)

Oferty skierowane do określonych grup klientów zlokalizowanych na konkretnych obszarach mogą być podstawą dla akcji rabatowych, akcji z nagrodami, czy programów typu cashback. Warto zwizualizować takie kampanie na Mapach Google. Dzięki połączeniu historii zakupów ze zgodą klienta na korzystanie z funkcji opartych na lokalizacji oraz rozwiązaniu Contextual Experiences, firmy mogą oferować personalizowane oferty i programy rabatowe. W ten sposób zwiększa się zaangażowanie klientów.
Korzyści dla banków oraz ich klientów są potwierdzane przez wzrost wskaźnika NPS o ponad 8% oraz 8% dłuższy czas spędzany przez użytkowników w aplikacjach.

contextual-experiences1

Zaprezentuj specjalne oferty na mapie

contextual-experiences2

Udostępnij użytkownikowi interesującą go ofertę

Rozwiązanie Wykrywanie Oszustw (Fraud Detection) umożliwi Ci namierzanie podejrzanych transakcji

Rozwiązanie Fraud Detection pozwala na użycie udostępnionej za zgodą klientów lokalizacji urządzenia mobilnego do wykrycia podejrzanej aktywności na podstawie odległości w terenie. Przykładem takiej sytuacji może być wypłata z bankomatu, która odbyła się w dalekiej odległości od smartfona klienta. APIs Google pomagają także rozpoznać serie podejrzanych transakcji, jak np. zakup dokonany w fizycznej placówce daleko od poprzedniej transakcji.
Firmy z branży finansów, które używają danych geoprzestrzennych do weryfikacji tożsamości użytkowników odnotowały spadek liczby nieuczciwych transakcji o ok. 70% oraz błędnie wykrytych oszustw o średnio 45%.

Rozwiązania opisane powyżej podnoszą jakość doświadczeń klientów oraz poprawiają bezpieczeństwo i wygodę usług finansowych. Jeśli potrzebujesz pomocy we wdrożeniu jakiejkolwiek usługi Google, skontaktuj się z nami – jako Google Premier Partner pomożemy Twojej firmie rozwinąć technologię finansową!

Skontaktuj się z nami!