Dowiedz się jak połączenie rozwiązań mapowych, aktualnych danych geoprzestrzennych oraz danych wewnętrznych Twojej firmy może ulepszyć doświadczenia Twoich klientów i procesy biznesowe. Firma Boston Consulting Group (BCG) przeprowadziła ankietę wśród ponad 500 liderów biznesowych oraz wywiady z 40 firmami z całego świata. Badanie dotyczyło głównie firm z branży:
Usługi
finansowe
Retail i
e-commerce
Dostawy i
logistyka
Nieruchomości
Podróże i
turystyka
Czym jest location intelligence?
Location intelligence to proces zbierania i analizy danych geoprzestrzennych w celu uzyskania głębokiej wiedzy biznesowej pozwalającej na usprawnienie działania i procesów w firmie. Location intelligence obejmuje dane geoprzestrzenne, w tym dane mapowe ze źródeł zewnętrznych, a także wewnętrzną ekspertyzę organizacji: wiedzę o klientach i procesach biznesowych.
Google zleciło BCG przeprowadzenie badania by dowiedzieć się, jak użycie location intelligence zmienia działalność organizacji. W tym artykule przedstawiamy wyniki i korzyści, jakie Twoja firma może osiągnąc dzięki zastosowaniu location intelligence.
Badanie Boston Consulting Group pokazało, jak dane mapowe i ekspertyza biznesowa wpływają na trendy na rynku dookoła świata:
- Geomarketing: 78% liderów branży retail i e-commerce korzystają z geomarketingu i komunikacji docelowej
- Doświadczenia klientów: ponad 59% liderów rynków nieruchomości i turystyki ulepszają doświadczenia swoich klientów poprzez wykorzystanie wiedzy o ich lokalizacji
- Optymalizacja siły roboczej: 41% liderów usług finansowych optymalizuje rozłożenie siły roboczej dzięki wiedzy o lokalizacjach
- Dostawy i logistyka: 74% liderów tej branży używa location intelligence by optymalizować trasy pojazdów
- Wykrywanie oszustw: 41% liderów rynku usług finansowych korzysta z location intelligence do optymalizacji autoryzacji i innych funkcji
Firmy, które odnotowują największe sukcesy dzięki location intelligence dzielą 4 wspólne cechy:
Wyzwania
- Spełnienie rosnących wymagań klientów w obszarze dopasowania oferty do ich potrzeb oraz lokalizacji
- Coraz bardziej złożone łańcuchy dostaw i zaopatrzenia. Zarządzanie operacjami w sposób wartościowy zarówno dla biznesu, jak i dla klientów
- Zapewnianie produktów i usług biorąc pod uwagę położenie klientów. Zrozumienie schematów transakcji w celu zidentyfikowania odpowiednich lokalizacji i dopasowania produktów i usług do danego miejsca
- Duża konkurencja, potrzeba ciągłego usprawniania kluczowych wskaźników takich jak lojalność klientów, poziom sprzedaży, czas dostawy
- Zrozumienie istniejących umiejętności zespołu w celu odpowiedniego wykorzystania danych mapowych
Korzyści
1. Zwiększenie sprzedaży i odkrycie nowych strumieni dochodu
Location intelligence pomoże Ci poznać klientów i komunikować się z nimi w bardziej efektywny sposób. Dzięki geomarketingowi zwiększysz swój wskaźnik ROI oraz sprzedaż.
Usługi
finansowe
12-18% zwiększony wskaźnik utrzymania klientów w firmach, które segmentują swoich klientów według położenia
Retail i
e-commerce
14-20% więcej czasu spędzonego przez użytkowników w aplikacjach retail & e-commerce firm, które uwzględniają lokalizacje swoich klientów
Dostawy i
logistyka
8-13% zwiększony wskaźnik utrzymania klientów w firmach, które dopasowują produkty i usługi poprzez location intelligence
Nieruchomości
8-11% zwiększony dochód w firmach, które dopasowują produkty i usługi poprzez location intelligence
Podróże i
turystyka
6-16% więcej ruchu na stronach internetowych firm turystycznych, które mierzą efektywność marketingu per lokalizacja
2. Poprawa doświadczeń klientów
Location intelligence pomoże Ci zwiększyć satysfakcję klientów i wskaźniki ich lojalności poprzez oferowanie usprawnionych usług: stron internetowych, aplikacji, dostaw itp.
Usługi
finansowe
8-15% wyższy wskaźnik lojalności klientów dzięki dopasowaniu usług i produktów do położenia klientów
Retail i
e-commerce
10-15% wyższa satysfakcja klientów firm, które mierzą efektywność marketingu per lokalizacja
Dostawy i
logistyka
6-11% wyższa satysfakcja klientów firmy korzystających ze śledzenia pojazdów i przesyłek w czasie rzeczywistym
Nieruchomości
6-10% więcej czasu spędzonego przez użytkowników stron firm z nieruchomościami, które mierzą efektywność marketingu per lokalizacja
Podróże i
turystyka
5-8% wyższy wskaźnik lojalności klientów dzięki dopasowaniu usług i produktów do położenia klientów
3. Usprawnienie działań firmy
Zoptymalizuj siłę roboczą i łańcuch dostaw, zwiększ zasięg operacji swojej firmy i usprawnij usługi.
Usługi
finansowe
7-12% wzrost sprzedaży dzięki wykorzystaniu danych geoprzestrzennych do optymalizacji lokalizacji i planowania operacji
Retail i
e-commerce
7-12% redukcja telefonów do działu obsługi klienta dzięki używaniu loaction intelligence do zapewnienia informacji o usłudze
Dostawy i
logistyka
5-8% większa sprzedaż w firmach, które zoptymalizowały swoje lokalizacje
Nieruchomości
5-10% szybsze obsługiwanie zgłoszeń dzięki zapewnianiu wyczerpujących informacji dotyczących nieruchomości i ich okolic
Podróże i
turystyka
5-9% redukcja telefonów do działu obsługi klienta dzięki zapewnianiu opcji do planowania tras dla klientów
4. Optymalizacja dostaw
Zarządzaj trasami i identyfikuj ważne miejsca – w ten sposób oszczędzisz na dostawach i zwiększysz efektywność swoich kierowców.
Retail i
e-commerce
11-16% szybsze dostawy dzięki optymalizacji i dynamicznemu planowaniu tras
Dostawy i
logistyka
5-11% niższe koszty dostawy dzięki optymalizacji i dynamicznemu planowaniu tras
Przyszłość
Boston Consulting Group oraz Google nie mają wątpliwości, że location intelligence będzie kluczowym aspektem personalizacji doświadczeń klientów zarówno online jak i online, a także optymalizacji złożonych operacji biznesowych. W związku z tym, każda firma powinna podjąć kroki w celu udoskonalenia swoich możliwości w zakresie location intelligence. Pomożemy Ci dotrzymać kroku zmianom i wykorzystać location intelligence do usprawnienia procesów w Twojej firmie!