Skip to main content

Google przedstawia Panel Statusu Publicznego na Google Maps Platform

By 22 stycznia, 2021Google - aktualności
googlepanel

Zespół Google Maps Platform zawsze pracuje nad zapewnieniem najwyższej jakości usług swoim użytkownikom, jednak w przypadku wysokich technologii zdarza się, że występują nieprzewidziane zakłócenia. Doświadczając awarii lub innego problemu technicznego, jedną z pierwszych rzeczy, które należy zrobić jest sprawdzenie, czy usterka jest lokalna lub pochodzi od strony świadczącego usługę. Google stworzyło Public Status Dashboard (Panel Statusu Publicznego), który ma za zadanie poprawić przejrzystość i przyspieszyć sygnalizowanie ewentualnych zakłóceń oraz statusu produktów.

publicstatusdashboard
Panel Statusu Publicznego Google Maps Platform

Panel Statusu Publicznego zapewnia informacje na temat stanu ogólnodostępnych produktów objętych umową o gwarantowanym poziomie świadczenia usług Google Maps Platform. Na panelu możesz sprawdzić obecny stan tych usług, a nawet zeszłe zdarzenia – kliknięcie na „View History” ujawni zapis z ostatnich 365 dni. W zależności od stopnia nasilenia, zdarzenia na panelu są klasyfikowane jako zakłócenia (kolor pomarańczowy) lub awarie (kolor czerwony). W pierwszej kolejności, wszystkie zdarzenia są weryfikowane przez inżynierów wsparcia technicznego Google, więc możliwe jest niewielkie opóźnienie w publikacji na panelu.

Aby mieć szybki dostęp do panelu, polecamy dodać stronę do zakładek. Wkrótce będzie możliwe ustawienie automatycznych powiadomień. Jeśli napotkasz problem dotyczący Google Maps Platform, który nie jest widoczny w panelu, skontaktuj się z wsparciem technicznym Google. Możesz też dowiedzieć się więcej na temat zawartości panelu z sekcji często zadawane pytania (FAQ).

Panel Statusu Publicznego to pierwsze miejsce, które należy sprawdzić, gdy znajdzie się usterkę. Istnieją jednak inne metody, które mogą być przydatne w konkretnych sytuacjach:

Issue Tracker (system śledzenia problemów)

Publiczny Issue Tracker (system śledzenia problemów) to miejsce, gdzie Google aktywnie zarządza listą znanych zakłóceń. Znajdują się tam problemy techniczne, które nie są dość poważne, by znaleźć się w Panelu Statusu Publicznego. W Issue Tracker możesz łatwo odszukać zaraportowane usterki i dodać własne komentarze, które pomogą zespołom technicznym rozwiązać problem lub znaleźć jego obejście. W przypadku awarii, informacja w postaci baneru pojawi się w sekcji Maps Support (wsparcie map) w Konsoli Google Cloud. Baner będzie zawierał link do Issue Tracker, gdzie możesz znaleźć więcej informacji i aktualny status problemu. Jeśli chcesz zaraportować usterkę lub zgłosić nową funkcję, zacznij od wysłania żądania. Dodanie przykładowego kodu lub zrzutu ekranu pomoże zespołowi Google szybciej zidentyfikować problem.

Powiadomienia e-mail

Aby dostawać wiadomości o technicznych uaktualnieniach produktów Google Maps Platform, powiadomienia o awariach i ogłoszenia o nowych funkcjach, zasubskrybuj nasz newsletter lub powiadomienia email Google.

Najważniejsze kontakty

Wkrótce Google będzie wysyłał najważniejsze powiadomienia do tzw. Essential Contacts (najważniejszych kontaktów). Możesz zdecydować, którzy członkowie Twojego zespołu będą otrzymywać te wiadomości dotyczące Google Maps Platform poprzez ustawienie swoich najważniejszych kontaktów w Konsoli Google Cloud. Możesz dodawać indywidualne osoby, a także grupy. Więcej o kategoriach powiadomień i ustawieniach Essential Contacts przeczytasz tutaj.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, nasz zespół Google Maps Platform służy pomocą!

tekst źródłowy: https://cloud.google.com/blog/products/maps-platform/introducing-new-google-maps-platform-public-status-dashboard