Skip to main content

Monitoruj swoje korzystanie z platformy Google Maps per kanał i uzyskaj bardziej szczegółowe raporty

By 10 lipca, 2020Google - aktualności
wykorzystanie_google_maps

Regularne kontrolowanie korzystania z platformy Google Maps pod względem ilości użycia, poszczególnych kosztów i płatności jest bardzo ważne. Monitorowanie tych liczb pomoże śledzić żądania pochodzące z poszczególnych projektów, nieprzekraczać ustalonych limitów użycia i kontrolować koszty względem zaplanowanych budżetów. Obecnie istnieje możliwość obserwowania swojego wykorzystania platformy poprzez kanały numeryczne. Dzięki temu możesz kategoryzować źródła zużycia i mieć do nich dostęp bezpośrednio w sekcji raportów płatności.

Aby zacząć monitorować swoje korzystanie z plaformy per kanał, dodaj do żądań parametr „channel”. Wartości dla kanałów znajdują się w przedziale liczbowym 0-999. Oto kilka przykładów:

Geocoding Web Service API

https://maps.googleapis.com/maps/api/geocode/json?address=1600+Amphitheatre+Parkway,+Mountain+View,+CA&key=YOUR_API_KEY&channel=1

Maps JavaScript API

<script src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=YOUR_API_KEY&channel=2&callback=initMap" async defer></script>

* Obecnie, kanały nie są dostępne dla następujących SKUs: Autocomplete without Places Details – Per Session, Autocomplete (included with Places Details) – Per SessionGeolocation

Wykorzystanie per kanał możesz śledzić bezpośrednio poprzez swój raport płatności. Kanały widnieją pod Etykietami kluczy (Labels as Key) – ’goog-maps-channel’.

Aby filtrować swój raport płatności po SKU i poszczególnych kanałach:
  1. Użyj filtra grupuj po SKU (Group by SKU)
  2. Kliknij na Etykiety (Labels)
  3. Kliknij na rozwijaną listę Klucza (Key) i wybierz goog-maps-channel
  4. Kliknij na rozwijaną listę Wartości (Value) i wybierz numeryczne kanały, po których chcesz filtrować swój raport.

Opcjonalnie możesz także użyć grupowania po Etykiecie klucza ’goog-maps-channel’. W ten sposób otrzymasz informację o koszcie pochodzącym z każdego kanału.

Kiedy rozpoczniesz użytkowanie danych o wykorzystaniu platformy pochodzących z kanałów, nastąpić może krótkie opóźnienie (do 24 godzin) zanim dane pojawią się w Twoich raportach płatności.

raport-kanał

Źródło: https://developers.google.com/maps/reporting/gmp-reporting#usage-tracking-per-channel

Masz pytania lub wątpliwości? Nasi eksperci z chęcią Ci pomogą!

Skontaktuj się z nami!