Prowadzenie e-sklepu wiąże się z mnóstwem rutynowych, codziennych czynności, wśród których prym wiedzie wysyłka paczek do klientów. Zapakować, zaadresować, wysłać – proste, prawda?
Nie zawsze – dużo zależy od tego, czy w zamówieniu znajduje się poprawny adres. O pomyłki nietrudno: choćby w Warszawie znajduje się Aleja Jana Pawła II w Śródmieściu i ulica Jana Pawła II… w dzielnicy Wesoła. Ich odróżnienie może stanowić wyzwanie – zwłaszcza przy kolejnej wysyłce tego samego dnia.
W jaki sposób ograniczyć ryzyko pomyłki podczas wpisywania adresu przez klienta? Możesz temu zapobiec – spróbuj zaimplementować w swoim e-sklepie Autocomplete API od Google.
Autocomplete API podpowiada adres, czerpiąc z bazy geograficznej. Korzyści są oczywiste:
- wpisywanie danych jest szybsze i łatwiejsze
- pomyłek jest mniej, ponieważ automat weryfikuje poprawność adresu
Jak to działa?
Kiedy klient wpisuje adres z pomocą Autocomplete API, dokładna szerokość i wysokość geograficzna danego miejsca jest określona przez Geocoding API z użyciem Place_ID, pochodzącego z Autocomplete. Pozwala to na wyświetlenie mapy zawierającej interaktywny marker, który służy do potwierdzenia adresu dostawy. Marker to nic innego jak graficzna informacja zwrotna dla użytkownika. Dzięki niemu klient może doprecyzować miejsce dostawy, przemieszczając go na mapie. Natomiast Geocoding API przetwarza pozycję markera do formy adresu dla dostawców.
Nie ma takiego adresu
Niektóre miejsca (małe pawilony, lokale użytkowe w budynkach wielorodzinnych) nie mają precyzyjnych, oficjalnych adresów. Z pomocą przychodzą tu Place Autocomplete i Geocoding API, dostarczając tzw. Kody Plus (Plus Codes). Zapewniają one dokładne lokalizacje dostawy dla dostarczycieli przesyłek.