Sposób na porzucone koszyki – czy da się ich uniknąć?

porzucone koszyki

Większość działań marketingowych w e-commerce koncentruje się na skierowaniu klientów do e-sklepu. Służą temu kampanie reklamowe, pozycjonowanie, działania wizerunkowe, komunikacja w social media… Klient, który trafił do Twojego sklepu i przegląda go, to żywy dowód na to, że kampania spełnia swoje zadanie – oto jest ktoś, kto zainteresował się naszą ofertą. Do pełnego sukcesu potrzebne jest „tylko” sfinalizowanie zamówienia. Wydaje się banalnie proste! Badania jednak wykazują, że aż 70% klientów nie kończy swoich zakupów online. Dlaczego tak się dzieje i czy można tego uniknąć? Jak możesz pomóc swoim klientom kończyć zakupy? 

Najczęstsze powody to:

  • błędy na stronie internetowej
  • mały wybór opcji zapłaty
  • zbyt wysoki koszt wysyłki
  • długi proces zakupowy

Skupmy się na ostatnim punkcie. Zbyt skomplikowany proces zakupowy, za dużo potwierdzeń do kliknięcia i danych do podania – taki powód porzucenia koszyka podaje 26% kupujących. To klienci, których z łatwością możesz odzyskać – wystarczy uprościć zakupy. Uprościć – czyli między innymi skrócić.

Z pomocą przychodzi tu usługa Google Maps Autocomplete.

porzucone koszyki

Czym jest autouzupełnianie?

Usługa Google Places API oferuje możliwość implementacji funkcji autouzupełniania. Pewnie nawet jej nie zauważasz – ułatwia ci życie każdego dnia. Kiedy jedziesz na spotkanie pod nowy adres, szukasz go na mapie, a Google Maps sugeruje lokalizację już po wpisaniu kilku pierwszych liter. Kiedy szukasz w sieci idealnego prezentu, podpowiedzi Google także ułatwiają Ci to zadanie i wskazują odpowiednie produkty. I tak dalej, i tak dalej. Pomyśl, w jaki sposób ta funkcja może pomóc Twoim klientom! Znacznie ułatwisz im znalezienie adresu najbliższego punktu odbioru, Twojego sklepu stacjonarnego – dla nich to oszczędność czasu, dla Ciebie – zysk w postaci zakupów.

Stosujesz już w swoim e-sklepie funkcję autouzupełniania? Jeśli nie – zapraszamy do nas. Chętnie doradzimy, jak zaimplementować zarówno Google Places, jak i Google Maps Autocomplete. Są proste, intuicyjne – i bardzo skuteczne. Jeśli tak – to świetnie, życzymy Ci wielu zadowolonych klientów, i zapraszamy do lektury kolejnych porad na temat wykorzystania Google Maps!

Pobierz bezpłatny poradnik

Wyrażam dobrowolną zgodę na przesyłanie informacji o ofercie Globemy z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez Globema sp. z o.o.
W związku z powyższym oświadczam, że przyjmuję do wiadomości, iż: * Administratorem danych osobowych jest Globema sp. z o.o. (ul. Wita Stwosza 22, 02-661 Warszawa), NIP 5212743872, KRS 0000024100, Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. * Z Administratorem można kontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Wita Stwosza 22, 02-661 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres gdpr@globema.com. * Państwa dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu marketingu produktów i usług z oferty Globemy, co jest zgodne z art. 6 ust. 1 RODO, tj. w oparciu o niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. * Dane osobowe nie są  poddane profilowaniu. * Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż podmioty powiązane (Globema RO SRL, Globema CS s.r.o) oraz uprawnionym na mocy przepisów prawa. * Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów marketingu własnego, ale nie dłużej niż do momentu wypisania się z naszej listy. * Mam prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. * Mam prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznam, iż przetwarzanie moim danych osobowych narusza przepisy