Skip to main content

Sposób na porzucone koszyki – czy da się ich uniknąć?

By 5 czerwca, 202015 października, 2021Aplikacje oparte na Google Maps
porzucone koszyki

Większość działań marketingowych w e-commerce koncentruje się na skierowaniu klientów do e-sklepu. Służą temu kampanie reklamowe, pozycjonowanie, działania wizerunkowe, komunikacja w social media… Klient, który trafił do Twojego sklepu i przegląda go, to żywy dowód na to, że kampania spełnia swoje zadanie – oto jest ktoś, kto zainteresował się naszą ofertą. Do pełnego sukcesu potrzebne jest “tylko” sfinalizowanie zamówienia. Wydaje się banalnie proste! Badania jednak wykazują, że aż 70% klientów nie kończy swoich zakupów online. Dlaczego tak się dzieje i czy można tego uniknąć? Jak możesz pomóc swoim klientom kończyć zakupy? 

Najczęstsze powody to:

  • błędy na stronie internetowej
  • mały wybór opcji zapłaty
  • zbyt wysoki koszt wysyłki
  • długi proces zakupowy

Skupmy się na ostatnim punkcie. Zbyt skomplikowany proces zakupowy, za dużo potwierdzeń do kliknięcia i danych do podania – taki powód porzucenia koszyka podaje 26% kupujących. To klienci, których z łatwością możesz odzyskać – wystarczy uprościć zakupy. Uprościć – czyli między innymi skrócić.

Z pomocą przychodzi tu usługa Google Maps Autocomplete.

porzucone koszyki

Czym jest autouzupełnianie?

Usługa Google Places API oferuje możliwość implementacji funkcji autouzupełniania. Pewnie nawet jej nie zauważasz – ułatwia ci życie każdego dnia. Kiedy jedziesz na spotkanie pod nowy adres, szukasz go na mapie, a Google Maps sugeruje lokalizację już po wpisaniu kilku pierwszych liter. Kiedy szukasz w sieci idealnego prezentu, podpowiedzi Google także ułatwiają Ci to zadanie i wskazują odpowiednie produkty. I tak dalej, i tak dalej. Pomyśl, w jaki sposób ta funkcja może pomóc Twoim klientom! Znacznie ułatwisz im znalezienie adresu najbliższego punktu odbioru, Twojego sklepu stacjonarnego – dla nich to oszczędność czasu, dla Ciebie – zysk w postaci zakupów.

Stosujesz już w swoim e-sklepie funkcję autouzupełniania? Jeśli nie – zapraszamy do nas. Chętnie doradzimy, jak zaimplementować zarówno Google Places, jak i Google Maps Autocomplete. Są proste, intuicyjne – i bardzo skuteczne. Jeśli tak – to świetnie, życzymy Ci wielu zadowolonych klientów, i zapraszamy do lektury kolejnych porad na temat wykorzystania Google Maps!

Pobierz bezpłatny poradnik

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.