Skip to main content

Google Maps pomaga w sprzedaży online

By 27 maja, 20208 lipca, 2020Zastosowania Google Maps
e-commerce pandemia

Wciąż nie widać końca pandemii – wprawdzie gospodarka stopniowo wraca do stanu sprzed czasów koronawirusa, ale rygory sanitarne pozostaną z nami jeszcze długo. Większość punktów handlowych i usługowych prawdopodobnie jeszcze przez całe miesiące nie będzie funkcjonować na normalnych zasadach. W efekcie wiele firm przeniosło swoją działalność do sieci – dotyczy to także (a może przede wszystkim?) sklepów. Ograniczenia w handlu stacjonarnym pokazują, jak ważne jest zbudowanie strategii sprzedaży online i posiadanie silnego zaplecza e-commerce. Pokażemy Ci, jak używając Google Maps możesz usprawnić cały proces zakupowy – od pierwszego wejścia Twojego klienta na stronę, aż po dostawę pod jego adres!

E-commerce w dobie pandemii

Z najnowszego badania Nielsena wynika, że w marcu i kwietniu 2020 ponad 30 proc. Polaków zadeklarowało przynajmniej jednorazowy zakup produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych online – być może to także Twoi klienci! Rozwój internetowego handlu wystrzelił do przodu.

Jak ułatwić klientom zakupy w Twoim e-sklepie?

Wiemy zatem, że kanał online pozwala utrzymać się w grze – ale nie wystarczy po prostu w niej być. Co możesz zrobić?
Kluczem do sukcesu jest przygotowanie sklepu internetowego tak, aby ułatwić klientom zakupy. Dzięki temu obroty w czasie pandemii nie tylko się nie zmniejszą, ale wręcz mogą wzrosnąć. Szereg możliwości oferuje Google Maps Platform. Wspierają one handel detaliczny i e-commerce. Dzięki nim:

  • Masz wsparcie w obsłudze klienta w e-sklepie (prezentowanie dostępności asortymentu sklepu na mapach, zakup w sieci – odbiór w sklepie stacjonarnym, czyli click&collect, rezerwację produktów podczas wizyty online, lokalizację punktów odbioru)
  • Unikniesz problemu porzuconego koszyka
  • Twoi klienci łatwo znajdą najbliższy sklep dzięki unikalnej funkcji lokalizatora
  • Możesz zwiększyć ruch w sklepach poprzez dostarczanie aktualnych informacji w związku z pandemią – zdjęć i godzin otwarcia (a Twoi klienci mogą także zamieszczać opinie)
  • Możliwa będzie sprawna nawigacja do sklepu, zarówno na trasach zewnętrznych, jak i wewnętrznych trasach pieszych
  • Spadnie liczba pomyłek przy dostawach

Korzyści jest sporo, ale jak się za to zabrać? Przygotowaliśmy dla ciebie serię krótkich artykułów o tym, jak zaangażować Google Maps Platform do rozwijania biznesu.

Bezpłatny poradnik dla e-commerce

Jako pierwszy prezentujemy Wam darmowy poradnik, w którym omawiamy najważniejsze kwestie dotyczące umieszczania map na stronie, ich wyglądu i najważniejszych funkcjonalności:

Co jeszcze mamy w planach?

  • Porzucone koszyki – prosty sposób na zmniejszenie ich liczby
  • Pomyłki w dostawach i jak ich uniknąć
  • Zakupy zamówione, zamówienie skompletowane – i co dalej? Krótki poradnik na temat dostaw w e-commerce
  • Jak to wszystko wygląda w praktyce? Historie naszych klientów