Tymczasowe zamknięcia miejsc na Google Maps dostępne w Places API

By Maj 22, 2020 Google - aktualności
closed-store

Firmy i organizacje zamykają się tymczasowo z różnych powodów: remonty, katastrofy naturalne, koniec sezonu, a obecnie – pandemia. Aby jak najwierniej odwzorować rzeczywistość poprzez Google Maps Platform, Google zaczyna udostępniać informacje o tymczasowych zamknięciach w Places API.

Klienci Google Maps Platform posiadają aktualne informacje o firmach i innych miejscach, co pozwala im na prowadzenie rzetelnego biznesu i oferowanie wielu usług. Od dostaw jedzenia, przez ridesharing po branżę logistyczną – dostęp do najświeższych informacji o statusie firmy jest kluczowy dla klientów Google Maps oraz ich użytkowników końcowych.

Google wprowadza business_status w Place Search oraz Place Details

Nowe pole business_status daje dostęp do statusu operacyjnego danego miejsca. Pole ma trzy możliwe wartości: OPERATIONAL, CLOSED_TEMPORARILY oraz CLOSED_PERMANENTLY. Jeśli status operacyjny firmy jest nieznany, pole business_status nie jest zwracane.

Pole business_status jest osiągalne poprzez żądania Place Search oraz Place Details. Wszystkie wywołania Nearby Search i Text Search zwracają większość pól zawierających dane o miejscu, w tym status firmy – o ile ta informacja jest dostępna. Aby otrzymać dane o statusie firmy, żądania Find Place zawierające wyszukiwanie konkretnego miejsca muszą zawierać sprecyzowane pole business_status w parametrze fields. Żądając informacji o miejscu bezpośrednio przez Place Details lub poprzez widget Place Autocomplete, dodaj business_status w parametrze fields.

tymczasowe-zamkniecia-google

Przykład żądania zawierającego status firmy przez Places Library, Maps JavaScript API.

Żądanie Place Details (JavaScript):

const request = {
  placeId: 'ChIJ9xzt5AYVkFQRTSTBq6a4nWc',
  fields: ['name', 'business_status']
};

const service = new google.maps.places.PlacesService(map);
service.getDetails(request, callback);

Zarządzanie odpowiedzią:

function callback(place, status) {
    if (status !== google.maps.places.PlacesServiceStatus.OK) return;
    if (place.business_status) {
        console.log(`${place.name} is currently ${place.business_status}.`);
    }
}

Więcej informacji w filmiku:

Zamiana statusu permanently_closed

Place Search i Place Details zawierają pole permanently_closed, które nie rozróżnia miejsc zamkniętych tymczasowo od tych, które są zamknięte na stałe. Aplikacja, która polega na rozpoznaniu tych wartości nie powinna korzystać z tego pola. Z powodu potencjalnej możliwości wprowadzenia użytkowników w błąd, zalecane jest używanie pola business_status. Istniejące aplikacje mogą korzystać z permanently_closed do rozpoznawania zamkniętych placówek, wobec tego Place API dalej zwraca te żądania.

Powiązane pole – opening_hours

Jeśli status operacyjny firmy wskazuje na jej otwarcie, warto dodać jej godziny działalności oraz wskazówkę, czy jest ona otwarta w danych momencie lub o określonym czasie. Do uzyskania tych informacji służy pole opening_hours z Place Details. Google udostępniło niedawno filmik o korzystaniu z opening_hours, który demonstruje jak używać tego pola poprzez żądania HTTP, JavaScript, Kotlin oraz Swift.

Wierne odwzorowywanie świata

Aby nadążać za dynamicznie rozwijającym się światem, Google nie ustaje w wysiłkach aby Maps, Routes i Places  były zawsze aktualne. Firmy mogą aktualizować status swoich placówek oraz godziny otwarcia w Google Moja Firma. W ten sposób precyzyjne informacje trafiają na Google Maps, wyszukiwarkę Google oraz Place API.

Masz pytania lub wątpliwości? Chcesz dowiedzieć się, jak Google Maps pomoże usprawnić Twoją firmę? Nasi eksperci zapewnią wszystkie informacje!