W tym artykule postaramy się wyjaśnić, w jaki sposób klienci organizują swoje zakupy internetowe oraz zakupy w sklepach stacjonarnych w ramach procesu podejmowania decyzji zakupowych.
Zakupy online faworytem klientów!
Prawie 70% wszystkich użytkowników Internetu w Unii Europejskiej zakupiło lub zamówiło produkty lub usługi dla prywatnego użytku
Odsetek zakupowiczów online różnił się pomiędzy krajami UE – w Rumunii było to 26% wszystkich użytkowników Internetu, natomiast w Wielkiej Brytanii – aż 87%. Pewne jest, że w każdym kraju liczby te ciągle rosną.
Źródło: Eurostat
66% zakupowiczów preferuje poszukiwanie interesujących ich produktów w Internecie. Dla porównania, 27% z nich woli pójść do stacjonarnego sklepu.
Zakupy online są znacznie łatwiejsze i szybsze od wizyty w sklepie stacjonarnym. Klienci mogą zapisywać wybrane produkty w koszyku oraz przeglądać i porównywać oferty wielu sprzedawców. Cały proces może odbywać się w pełnym komforcie, w każdym miejscu, które posiada dostęp do Internetu.
Źródło: ThinkwithGoogle.com
Jak wygląda sytuacja zakupów offline?
Średni udział e-commerce w europejskim handlu wzrósł od 4.8% do 8.8% w 2018 r.
Zaraz, zaraz… To nieduży odsetek całego handlu! Liczba rośnie szybko, jednak wciąż warto przyciągać klientów do swoich stacjonarnych placówek.
Źródło: RetailResearch.org
74% klientów, którzy dokonali zakupu w sklepie stacjonarnym, wcześniej szukało informacji na temat sklepów i produktów w Internecie.
Międzynarodowe badanie wykazało, że klienci szukali informacji takich jak adres najbliższego sklepu, lokalizacje, ilość towaru w konkretnych placówkach, godziny otwarcia, wskazówki dojazdu, czas oczekiwania na otrzymanie usługi oraz informacje kontaktowe.
Źródło: ThinkwithGoogle.com
Złoty Standard Google – łączenie możliwości sklepów online i offline
Zakładamy, że używasz Google Maps do przedstawiania lokalizacji swoich placówek na stronie internetowej. Czy klienci są jednak w stanie szybko zlokalizować Twój sklep stacjonarny? Czasami potrzebują oni zobaczyć produkt i jego cech z bliska oraz przekonać się o jego jakości przed dokonaniem decyzji o zakupie. Pokaż im najbliższą placówkę, godziny otwarcia oraz informacje kontaktowe aby zwiększyć ilość wizyt klientów w Twoich sklepach stacjonarnych.
Zarządzaj swoimi lokalizacjami na Google Maps w ten sam sposób, w jaki zarządzasz SEO swojej strony internetowej. Obie praktyki poprawiają lokalne SEO. Wszystkie informacje z Twojego lokalizatora sklepów mogą być dostępne bezpośrednio w Google Maps.
Czy chcesz wiedzieć jak skuteczne są Twoje reklamy internetowe? Możesz kierować je do tych klientów, którzy potrzebują dotknąć Twoje produkty aby przekonać się, że oferta jest atrakcyjna. Połącz swoje konta Google Moja Firma i Google Ads by polepszyć konwersję wizyt klientów w Twoich sklepach!
Zarządzaj wszystkimi lokalizacjami na Twojej mapie i odpowiadaj na recenzje klientów. W ten sposób budujesz lepsze pozycjonowanie i poprawiasz swoją pozycję w ranking Google. Twoi potencjalni klienci wiedzą, że jesteś w pobliżu. Oferty internetowe wydają się im wygodniejsze do przeglądania kiedy mogą oni odwiedzić Twój sklep w ciągu kilku dni.