
Nie ma wątpliwości, że używanie map do wizualizacji danych na stronie internetowej jest korzystne. Są one pomocne dla klientów, i to nie tylko pokazując adres Twojej firmy. Mapy mogą wzmocnić Twój biznes, przyciągnąć zainteresowanie nowych klientów i pomóc w utrzymaniu istniejących klientów, a także przyspieszyć cały proces zakupowy. Odkryj, które produkty Google Maps są najbardziej użyteczne w branży handlowej i e-commerce (handlu elektronicznego) i usprawnią działania zakupowe klientów na Twojej stronie.
Zacznijmy od zmniejszenia ilości porzucania wirtualnych koszyków i zwiększania współczynnika konwersji poprzez dodanie Google Places Autocomplete do strony zamówienia.
Poprzez wprowadzenie usługi Google Places Autocomplete do stron koszyków i zamówień w swoim sklepie online:
- zmniejszasz ilość pomyłek pojawiających się przy wprowadzaniu adresów
- zmniejszasz liczbę kroków w procesie zakupowym
- upraszczasz wpisywanie adresów na urządzeniach mobilnych i wearables (elektronicznych akcesoriach)
- znacząco skracasz czas potrzebny klientom na złożenie zamówienia
- skracasz proces wypełniania formularza zamówieniowego o ok. 64%
- zmniejszasz porzucanie koszyków zakupowych o 3-5%
Popraw swoje wskaźniki konwersji
Złożony proces składania zamówienia prowadzi do porzucania wirtualnego koszyka zakupowego. Wpisywanie adresu i innych danych jest czasochłonne i uciążliwe dla użytkowników. Sprawne złożenie zamówienia jest szczególnie ważne w czasach, kiedy technologia ma ogromne znaczenie i przyczynia się do wzrostu wskaźnika konwersji.
Zapewnij szybki i płynny proces zamawiania produktów. Twoi klienci są mobilni i oczekują bezproblemowych i wygodnych zakupów, także na smartfonach i innych urządzeniach przenośnych.
Google Places APIs znacząco usprawniają i upraszczają wprowadzanie adresu i innych danych w Twojej aplikacji lub na stronie internetowej. Prowadzi to do wyższych wskaźników konwersji i większej satysfakcji Twoich klientów. Po dodaniu bazy adresów Places, otrzymujesz możliwość korzystania z predykcyjnego wprowadzania adresów dostawy i adresów, na które wystawiane są rachunki.
Autocomplete: wprowadzaj adresy szybciej i dokładniej
Funkcja Autocomplete ułatwia proces zamawiania w sklepach internetowych zapewniając pojedyncze pole do szybkiego wypełnienia adresu. Zawiera ono predykcję wprowadzanych słów i może być używane do automatycznego uzupełnienia formularza adresu dostawy lub wystawienia rachunku. Gdy użytkownik zaczyna wpisywać tekst w polu Autocomplete, rozwija się lista sugerowanych słów. Nawet, jeśli użytkownik popełni błąd we wpisywaniu, sugerowane adresy będą poprawne.
Kiedy użytkownik wybiera konkretny adres z listy sugestii, Twoja strona lub aplikacje uzupełnia odpowiednie pola, co pokazane jest w filmiku poniżej.
Jak jeszcze bardziej usprawnić proces zakupowy?
- pozwól na wpisywanie adresu na podstawie nazwy firmy lub obiektu w okolicy
- dodaj mapę, aby zapewnić wizualne potwierdzenie wprowadzonej lokalizacji i zmniejszyć ryzyko pomyłek przy dostawie. Maps JavaScript API służy umieszczaniu takiej mapy na stronie internetowej, natomiast Static Maps API odpowiada za e-maile z potwierdzeniami zamówień
- spersonalizuj wygląd pola Autocomplete, by odpowiadało stylowi Twojej strony
- ogranicz sugerowane adresy do konkretnego regionu geograficznego, tak, by były one jak najdokładniejsze
Zacznij korzystać z Google Places API i ogranicz ilość porzucanych koszyków na Twojej stronie. Spraw, aby Twoi klienci byli usatysfakcjonowani zakupami.
Nasi specjaliści chętnie pomogą Ci ocenić w jaki sposób to rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla Twojej firmy.