Skip to main content

Minimalizuj porzucanie wirtualnych koszyków podczas zakupów internetowych dzięki Google Maps!

By 4 marca, 202019 marca, 2020Cloud, Zastosowania Google Maps
pusty_wozek

Nie ma wątpliwości, że używanie map do wizualizacji danych na stronie internetowej jest korzystne. Są one pomocne dla klientów, i to nie tylko pokazując adres Twojej firmy. Mapy mogą wzmocnić Twój biznes, przyciągnąć zainteresowanie nowych klientów i pomóc w utrzymaniu istniejących klientów, a także przyspieszyć cały proces zakupowy. Odkryj, które produkty Google Maps są najbardziej użyteczne w branży handlowej i e-commerce (handlu elektronicznego) i usprawnią działania zakupowe klientów na Twojej stronie.

Zacznijmy od zmniejszenia ilości porzucania wirtualnych koszyków i zwiększania współczynnika konwersji poprzez dodanie Google Places Autocomplete do strony zamówienia.

Poprzez wprowadzenie usługi Google Places Autocomplete do stron koszyków i zamówień w swoim sklepie online:

  • zmniejszasz ilość pomyłek pojawiających się przy wprowadzaniu adresów
  • zmniejszasz liczbę kroków w procesie zakupowym
  • upraszczasz wpisywanie adresów na urządzeniach mobilnych i wearables (elektronicznych akcesoriach)
  • znacząco skracasz czas potrzebny klientom na złożenie zamówienia
  • skracasz proces wypełniania formularza zamówieniowego o ok. 64%
  • zmniejszasz porzucanie koszyków zakupowych o 3-5%

Popraw swoje wskaźniki konwersji

Złożony proces składania zamówienia prowadzi do porzucania wirtualnego koszyka zakupowego. Wpisywanie adresu i innych danych jest czasochłonne i uciążliwe dla użytkowników. Sprawne złożenie zamówienia jest szczególnie ważne w czasach, kiedy technologia ma ogromne znaczenie i przyczynia się do wzrostu wskaźnika konwersji.

Zapewnij szybki i płynny proces zamawiania produktów. Twoi klienci są mobilni i oczekują bezproblemowych i wygodnych zakupów, także na smartfonach i innych urządzeniach przenośnych.

google_places_api

Google Places APIs znacząco usprawniają i upraszczają wprowadzanie adresu i innych danych w Twojej aplikacji lub na stronie internetowej. Prowadzi to do wyższych wskaźników konwersji i większej satysfakcji Twoich klientów. Po dodaniu bazy adresów Places, otrzymujesz możliwość korzystania z predykcyjnego wprowadzania adresów dostawy i adresów, na które wystawiane są rachunki.

Autocomplete: wprowadzaj adresy szybciej i dokładniej

Funkcja Autocomplete ułatwia proces zamawiania w sklepach internetowych zapewniając pojedyncze pole do szybkiego wypełnienia adresu. Zawiera ono predykcję wprowadzanych słów i może być używane do automatycznego uzupełnienia formularza adresu dostawy lub wystawienia rachunku. Gdy użytkownik zaczyna wpisywać tekst w polu Autocomplete, rozwija się lista sugerowanych słów. Nawet, jeśli użytkownik popełni błąd we wpisywaniu, sugerowane adresy będą poprawne.

autocomplete_firma_pomylka
autocomplete_ulica_pomylka

Kiedy użytkownik wybiera konkretny adres z listy sugestii, Twoja strona lub aplikacje uzupełnia odpowiednie pola, co pokazane jest w filmiku poniżej.

Jak jeszcze bardziej usprawnić proces zakupowy?

  • pozwól na wpisywanie adresu na podstawie nazwy firmy lub obiektu w okolicy
  • dodaj mapę, aby zapewnić wizualne potwierdzenie wprowadzonej lokalizacji i zmniejszyć ryzyko pomyłek przy dostawie. Maps JavaScript API służy umieszczaniu takiej mapy na stronie internetowej, natomiast Static Maps API odpowiada za e-maile z potwierdzeniami zamówień
  • spersonalizuj wygląd pola Autocomplete, by odpowiadało stylowi Twojej strony
  • ogranicz sugerowane adresy do konkretnego regionu geograficznego, tak, by były one jak najdokładniejsze

Zacznij korzystać z Google Places API i ogranicz ilość porzucanych koszyków na Twojej stronie. Spraw, aby Twoi klienci byli usatysfakcjonowani zakupami.

Nasi specjaliści chętnie pomogą Ci ocenić w jaki sposób to rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla Twojej firmy.