Pozwól się znaleźć: 4 kroki do lepszej widoczności

By Luty 5, 2020 Zastosowania Google Maps

Nie my szukamy klienta, ale klient szuka nas. Chce kupić produkt lub zamówić usługę właśnie w Twojej firmie. Wymarzona sytuacja, prawda? Poniżej znajdziesz kilka naszych podpowiedzi, dzięki którym nie będą cię już szukać, ale zaczną cię znajdywać.

Zerknij na stronę internetową swojej firmy. Zapewne znajdują się tam już dane placówek – często w formie listy adresów.

Podpowiedź 1:

Zamień listę adresową na mapę zintegrowaną ze swoim serwisem. Sama nazwa ulicy wraz z numerem i kodem pocztowym to dane na tyle enigmatyczne, że nawet mieszkańcy najbliższych okolic mogą mieć problem ze znalezieniem Twojej firmy.
Jeśli najprostsza mapa jest wystarczająco pomocna (np. jesteś właścicielem jednego, niewielkiego sklepu), możesz przestać czytać dalej. Jeśli jednak Twój biznes opiera się na szerokiej sieci placówek, zachęcamy do dalszej lektury – ponieważ, jak w piosence, mapa to nie znaczy zawsze to samo 😉

Podpowiedź 2:

Zaimplementuj mapę bezpośrednio na swojej stronie. Najlepiej taką, która da mu szerszy kontekst, czyli pozwoli na znalezienie najdogodniejszej (np. najbliższej, otwartej w odpowiednich godzinach) placówki. No tak, ale do którego punktu będzie najbliżej? Odpowiedzmy klientowi także i na to pytanie, podając na mapie przybliżony czas dotarcia na piechotę, samochodem czy komunikacją miejską. Pokażmy też przewidywany zarys trasy, w zależności od tego, gdzie nasz odbiorca się znajduje.
Przy okazji warto się zastanowić, jak dodatkowo możemy oszczędzić czas klienta.

Podpowiedź 3:

Jako właściciel licencji mapy na swojej stronie mamy kontrolę nad jej zawartością. Możemy ograniczyć się do umieszczenia na niej tylko naszych punktów usługowych. Warto jednak dać klientowi możliwość skorzystania z tzw. inteligentnych podpowiedzi. Może przy okazji wizyty w Twojej placówce załatwi inne sprawy: zje obiad w pobliskiej restauracji, odbierze książkę zakupioną w internetowej księgarni. Warto więc zadbać o to, aby mapa zawierała coś więcej niż tylko bazę adresową Twojej firmy.
Adres, czas dotarcia, sąsiedztwo – to już mamy. Teraz czas na uzupełnienie informacji o każdym z wielu punktów.

Podpowiedź 4:

Im więcej placówek, tym więcej informacji. Różne godziny otwarcia, numery telefonu, różnice w zakresie usług. Warto umieścić wszystkie te dane, a potem dbać o ich regularną aktualizację oraz możliwie najświeższe zdjęcie punktu. Wizytówka w serwisie mapowym to podstawa!
Czy rozwiązanie opisane w powyższych podpowiedziach istnieje? Oczywiście, że tak – większość z nas posługuje się nim intuicyjnie. Rozwiązania Google Maps dla firm – Business Location Services zostały już wypróbowane na ponad 5 milionach stron małych i dużych biznesów. Korzystamy z nich codziennie. Czy trzeba lepszej rekomendacji?

Warto pamiętać, że bez klucza API Google Maps twój serwis nie będzie mógł poprawnie wczytać map i może wyświetlać komunikat: „Ta strona nie może poprawnie wczytać Map Google”. Jesteśmy do Twojej dyspozycji, jeśli chcesz rozwiązać ten problem. Polecamy także szeroką gamę usług Google dla firm – Business Location Services.

Globema jest wieloletnim partnerem Google i jedynym w Polsce partnerem Google Maps o najwyższym statusie – Premier.