Europ Assistance: usługi ubezpieczeniowe dostępne wszędzie i o każdej porze dzięki Google Maps Platform

europ-assistance-mapa

Europ Assistance to jedna z największych firm świadczących usługi ubezpieczeniowe assistance na świecie, która powstała w 1963 roku. Wyznacza ona standardy w ciągle rozwijającej się branży. Obecnie działa na terenie ponad 200 krajów, współpracuje z ponad 750,000 partnerami i obejmuje 40 centra operacyjne. Google Maps ze swoim globalnym zasięgiem jest kluczowym elementem wielu aplikacji assistance. W 2001 roku w Pradze otwarto oddział Europ Assistance Czechy i Słowacja. Korzysta on z usług Google Maps od 2012 roku, natomiast od 2015 roku firma współpracuje z Globemą, Partnerem Google Cloud o statusie Premier.

Wyzwania

Europ Assistance dąży do tytułu najbardziej niezawodnej firmy świadczącej usługi assistance na świecie. Obejmują one ubezpieczenia samochodowe na terenie Europy, w tym pomoc na drodze w przypadku wypadku, kolizji lub awarii. Ponadto, firma oferuje usługi assistance medyczny, podróżny, osobisty czy domowy oraz posiada mobilną aplikację. Podstawą zaufania pomiędzy firmą a klientem jest niezawodność i punktualność usług. Aby spełniać te wymagania, potrzebna jest wiedza o dokładnej lokalizacji klienta, który czeka na pomoc oraz lokalizacji pojazdu serwisowego i warsztatu, a także  określenie czasu dojazdu do klienta. Zanim wdrożono GeoLink z usługami Google Maps, odnalezienie lokalizacji klienta było trudne.

Rozwiązanie

Użyteczna aplikacja dla firmy assistance powinna posiadać aktualne dane geolokalizacyjne oraz być prosta, skuteczna i ogólnodostępna. Z tego powodu, Europ Assistance wybrało Google Maps Platform – najbardziej innowacyjną platformę mapową na świecie o globalnym zasięgu i łatwej implementacji produktów API na stronach i w aplikacjach. Główne cechy aplikacji GeoLink:

europ-assistance-aplikacja
  • Szybka lokalizacja klienta.
  • System monitorowania usług holowniczych VGSD Core, stworzony przez Europ Assistance. Operatorzy widzą w programie lokalizację najbliższego wolnego pojazdu holowniczego. Monitorowanie pojazdów holowniczych i serwisowych skraca czas podróży i obniża koszty.
  • Mapy Dynamiczne są używane do wyświetlania bieżącej lokalizacji usług holowniczych i klienta potrzebującego pomocy.
  • Distance Matrix i monitorowanie warunków ruchu drogowego są głównymi funkcjonalnościami map, które pozwalają obliczyć odległość do klienta wymagającego holowania i czas dojazdu na miejsce.

Europ Assistance wprowadza automatyzację i komputeryzację swoich usług i kontynuuje korzystanie z Google Maps w aplikacji DRSA do lokalizowania klientów oraz w aplikacji DRSU, w pełni cyfrowego narzędzia dla klientów. Dzięki DRSU, klienci mogą szybko i prosto zamówić pomoc drogową i holowanie.

300

milionów klientów na całym świecie

34

miliony obsługiwanych zgłoszeń rocznie

10

milionów interwencji rocznie
Od 2012 roku używamy Google Maps jako części jednego z naszych głównych systemów do lokalizowania klientów i organizowania interwencji. Z biegiem lat, zaczęliśmy wykorzystywać mapy także w innych systemach i aplikacjach. Istniejące rozwiązanie jest dla nas bardzo użyteczne. Obecnie Google Maps służy głównie do wsparcia drogowego. Planujemy jednak rozszerzyć ich wykorzystanie na inne specjalności, takie jak assistance domowy i medyczny.
Ondřej Nykodem, kierownik działu IT w Europ Assistence