Skip to main content

Ile zapłacę za Google Maps? Przewodnik po cenniku

koszt google maps

Próbujesz zrozumieć, jak obliczyć koszt za korzystanie z serwisów Google Maps? Dobrze trafiłeś! Z naszego krótkiego poradnika dowiesz się, jak działa cennik, jak można otrzymać wyższy rabat, kiedy warto nawiązać współpracę z Partnerem Google Maps i jakie korzyści może to przynieść.

Na początek – przypomnijmy kilka najważniejszych zmian, które wniósł w ostatnim roku nowy model licencjonowania:

  • jednolita platforma, taka sama do wszystkich zastosowań – Google Maps Platform
  • płatności w trybie miesięcznym za liczbę zapytań do poszczególnych serwisów API
  • miesięczny darmowy limit w wysokości 200$
  • zapytania nieopatrzone kluczem licencyjnym przestały być obsługiwane
  • każde zapytanie jest płatne (podstawowy cennik)
koszt google maps

W cenniku dostępne są różne poziomy cenowe w zależności od wolumenu zapytań do poszczególnych serwisów. Wykorzystując kartę kredytową, masz dostęp tylko do pierwszych dwóch poziomów. Jako Google Premier Partner, Globema może udzielić dostępu do wszystkich 7 poziomów cen. Cennik podzielony jest na 3 sekcje: Routes, Places, i Maps, którą krótko omówimy:

google_maps_cennik
Nazwa produktu, serwisu
Ile razy w miesiącu możemy użyć danego serwisu w ramach darmowego limitu 200$
ceny za wykonanie 1000 zapytań do danego produktu; podział na trzy sekcje, które pokazują ceny w kolejnych przedziałach zapytań
poziom cenowy dostępny przy pozyskaniu licencji bezpośrednio od Google.
poziom cenowy dostępny przy pozyskaniu licencji bezpośrednio od Google.
poziom dostępny tylko przez Partnera Google Maps Platform, czyli na przykład przez Globemę – cennik jest dostępny tylko przy nawiązaniu współpracy z Partnerem

Ważne!
Każda z usług (SKU) liczona jest osobno i ma inną cenę za 1000 zapytań.
Po dokonaniu kalkulacji i zsumowaniu odejmujemy kwotę 200$ darmowego limitu na użycie Google Maps.

Mam jedno SKU – jak obliczyć koszt?

Dla przykładu, bierzemy pod lupę usługę Dynamic Maps – czyli wyświetlenie mapy dynamicznej na stronie internetowej (więcej o typach map możesz przeczytać tutaj). Zgodnie z cennikiem, koszt użycia Dynamic Maps dla 1000 zapytań to 7 $:

  • Użycie na poziomie 20 000 wyświetleń w miesiącu
    20 000 * 7$/1000 = 140$
    Mieścimy się w limicie 28 000 wyświetleń w ramach przyznawanej co miesiąc kwoty 200 $. Realnie poniesiony koszt = 0$.
  • Użycie na poziomie 90 000 wyświetleń w miesiącu
    90 000 * 7$/1000 = 630$
    Mieścimy się w pierwszym poziomie cenowym. Realnie poniesiony koszt to 430$odjęliśmy 200$ comiesięcznego darmowego limitu.
  • Użycie na poziomie 250 000 wyświetleń w miesiącu
    100 000* 7$/1000 + 150 000* 5.6$/1000 = 700 + 840 = 1 540$
    Mieścimy się w pierwszych dwóch poziomach cenowych. Realnie poniesiony koszt wynosi 1 340$.
  • Użycie na poziomie 750 000 wyświetleń w miesiącu
    100 000 * 7$/1000 + 650 000* 5.6$/1000 = 700 + 3640 = 4,340$
    Użycie zawiera się w pierwszych trzech poziomach cenowych, ale użycie z trzeciego poziomu jest liczone jak użycie z drugiego poziomu cenowego. Realnie poniesiony koszt to 4 140$ – jeśli płacisz kartą kredytową. Koszt będzie inny w przypadku rozliczeń przez Partnera Google i wyniesie 3 990$ 

Mam więcej produktów – co teraz?

Zajmijmy się teraz przykładem rozliczenia dla trzech produktów SKU: Dynamic maps (cena bazowa – 7$ za 1000 wyświetleń), Direction API (cena bazowa- 5$ za 1000 zapytań) oraz Geocoding API (cena bazowa – 5$ za 1000 zapytań):

  • Miesięczne użycie na poziomie 20 000 wyświetleń w miesiącu Dynamic maps to koszt 20 000*7$/1000= 140$
  • 150 000 zapytań do Direction API to koszt 100 000*5$/1000 + 50 000*4$/1000=700$
  • 600 000 zapytań do Geocoding API to koszt 100 000*5$/1000 + 400 000*4$/1000 + 100 000*4$/1000=2500$ (w tym przypadku możemy wejść w trzeci poziom użycia dostępny jedynie przy współpracy z partnerem Google i zapłacić 2400$).

Łączny miesięczny koszt to: 140$ + 700$ + 2500$ = 3 340$. Po uwzględnieniu 200$ darmowego limitu, realna kwota, jaka zostanie pobrana z karty kredytowej, to 3 140$. W zawiązku z tym, że ilość zapytań do serwisu Geocoding API kwalifikuje się do trzeciego poziomu cenowego, dobrym rozwiązaniem jest współpraca z partnerem Google Maps, czyli z Globemą. Skutkuje to obniżeniem miesięcznych opłat za wykorzystanie serwisów mapowych.

Współpraca z partnerem – warto!

Oprócz obniżonych kosztów, współpraca z Globemą to także inne korzyści, m.in.:

  • Termin płatności dostosowany do Twoich potrzeb – płatności kwartalne lub roczne.
  • Podstawowa linia wsparcia w języku polskim – zespół certyfikowanych specjalistów zawsze gotowy, żeby odpowiedzieć na nurtujące Cię pytania.
  • Pomoc w optymalizacji użycia Google Maps – podpowiemy, jak używać serwisów, żeby płacić mniej.
  • Bieżące powiadamianie o zmianach i nowościach.

 Twoje obecne lub planowane użycie Google Maps przekracza poziom 500 tys. zapytań miesięcznie? Koniecznie skontaktuj się z nami – pomożemy Ci obniżyć koszty za Google Maps.