Skip to main content

„For development purposes only” – dlaczego mapa Google nie działa?

For development purposes only

Na wielu stronach internetowych wykorzystywane są mapy Google, które służą między innymi do lokalizowania siedziby firmy, jej oddziałów, wyszukiwania sklepów, bankomatów czy punktów odbioru. W ostatnim czasie na części witryn mapy przestały wyświetlać się poprawnie.

Użytkownik po wejściu na stronę z mapką otrzymuje komunikat: „Ta strona nie może poprawnie wczytać Map Google”, a w tle widoczna jest wyszarzona mapa za znakiem „For development purposes only”.  Dlaczego tak się dzieje? Jak rozwiązać ten problem? Już podpowiadamy!

Dlaczego mapa nie wyświetla się poprawnie?

Główną przyczyną jest niedostosowanie na czas witryny przez administratora lub właściciela do zmian, które zaszły w zasadach udostępniania Google Maps. Najważniejsze z nich to brak klucza API Google Maps (keyless usage) lub brak dodanej metody płatności na Google Maps Platform (billing).

Zmiany w Google Maps - dowiedz się więcej

Jak działają Google Maps?

Przeglądarka internetowa wysyła zapytanie do serwera Google Maps, który odpowiada, wyświetlając mapę. Zapytanie musi mieć określoną konstrukcję, ale przede wszystkim zawierać klucz API Google Maps, czyli ciąg znaków autoryzujących zapytanie.

„Ale przecież jeszcze wczoraj działało?”

To dość częste pytanie od użytkowników. Mapa może działać bez klucza lub podpiętej metody płatności jeszcze przez jakiś czas po ogłoszeniu zmian. Wynika to z faktu, że Google od 11 czerwca 2018 roku stopniowo wyłącza mapy nieautoryzujące zapytań. Proces ten może potrwać jeszcze kilka kolejnych miesięcy.

Jak to naprawić?

Brak klucza API?
Skontaktuj się z nami lub wejdź na stronę Google Maps Platform, utwórz konto i wygeneruj klucz API Google Maps. Następnie wklej go w kod strony we właściwym miejscu. Pamiętaj, że klucz można skopiować, dlatego warto zadbać o jego właściwe zabezpieczenie.

Masz klucz, ale mapa nie działa?
To znak, że na musisz dodać metodę płatności na koncie. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
1. z naszą pomocą – rozliczasz się fakturami w złotówkach,
2. samodzielnie – obciążasz swoją kartę kredytową w euro.

Po spełnieniu tych dwóch warunków Twoja mapa powinna powrócić do swojej pełnej funkcjonalności. Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania, skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy Ci rozwiązać problem z Google Maps.

Napisz do nas