Skip to main content

Konferencja 2017: Google o wykorzystaniu lokalizacji

By 26 czerwca, 20178 lipca, 2020Uncategorized

Podczas Konferencji Innowacyjne Rozwiązania Geoprzestrzenne 2017 Ed Boiling, reprezentujący Google Inc., wygłosił prezentację pod tytułem “Make better business decisions with Google Maps and Cloud”. W swoim wystąpieniu Ed przedstawił kilka przykładów pokazujących, jak mapy Google wpływają na podejmowanie trafnych decyzji biznesowych oraz na efektywniejsze dostarczanie produktów i usług.

Wiele firm i instytucji staje przed pytaniami mającymi związek z lokalizacją, które są kluczowe dla ich działalności. Przykładem mogą tu być duże miasta, które tradycyjnie wydawały setki miliardów dolarów na umieszczanie czujników na drogach w celu pozyskania informacji o natężeniu ruchu drogowego. Dane te są wykorzystywane, aby odpowiedzieć na takie pytania, jak gdzie zbudować następną autostradę czy jak liczne służby techniczne powinny być w stanie gotowości o określonej porze danego dnia.

W naszym codziennym życiu cały czas korzystamy z danych na temat lokalizacji, na przykład wyszukując kawiarnie czy hotele znajdujące się najbliżej nas. Coraz częściej oczekujemy również, że takie dane będą odpowiednio wykorzystane również przez firmy, z usług których korzystamy na co dzień. Dobrym przykładem mogą tu być firmy taksówkowe. Tu właśnie wkraczają Mapy Google, dzięki którym takie przedsiębiorstwa (wykorzystując dane o ruchu drogowym) mogą dokładnie przewidywać czas potrzebny na dotarcie do danego miejsca. Informacje te, wraz z aktualnym położeniem taksówki, zostają wykorzystane przy podziale zleceń wśród kierowców oraz przekazane klientowi, który dzięki temu wie na przykład, kiedy dokładnie powinien wyjść z domu, tak aby nie czekać na taksówkę.

Dzięki aplikacjom zbudowanym na Mapach Google pasażer może dokładnie obserwować, gdzie znajduje się jego taksówka oraz kiedy dojedzie we wskazane miejsce.

Z kolei firmy przewozowe wykorzystują Mapy Google w celu optymalizacji transportu i pozyskania informacji o rzeczywistym czasie dostarczenia przesyłki. W przypadku tych przedsiębiorstw wszelkie opóźnienia w dotarciu we wskazane miejsce mogą oznaczać utratę klientów i duże straty. Mapy Google pozwalają lepiej planować oraz szybko i łatwo przekazywać najbardziej optymalne trasy kierowcom, co z kolei pozwala obniżyć koszty transportu. Dyspozytor może natomiast obserwować ruch i położenie pojazdów w czasie rzeczywistym, co umożliwia mu podejmowanie szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach.

Dyspozytor może obserwować aktualne położenie danego pojazdu na mapie i na bieżąco reagować na sytuacje kryzysowe, tak aby towar został dowieziony na czas.

Lokalizacja, a w raz z nią Mapy Google, wkraczają także w inne dziedziny. Przykładem może tu być popularna sieć kawiarni Starbucks, która wprowadza opcję składania zamówień przez aplikację. Wykorzystując Google Maps Directions API oraz informacje o naszej lokalizacji pracownicy kawiarni otrzymują dane o czasie dotarcia klienta i na tej podstawie w odpowiednim momencie realizują zamówienie, eliminując kolejki i skracając czas potrzebny na zdobycie porannej kawy.

Pobierz pełną prezentację Google

Konferencja Globemy 2017