W jaki sposób sprawdzić, jak prezentuje się miejscowość, do której chcemy się wybrać na wakacje? Jak upewnić się, że w miejscu docelowym znajdzie się odpowiedni parking dla ciężarówki? Jak przejść się po ulicach Paryża, Las Vegas lub Tokio nie wychodząc z domu? Odpowiedź jest bardzo prosta – korzystając z Google Street View. Ten najbardziej charakterystyczny element Google Maps pozwala programistom z całego świata uatrakcyjnić i zwiększyć funkcjonalność różnorodnych aplikacji i narzędzi IT. Obecnie Google tworzy nowy silnik renderujący, dzięki któremu Street View będzie jeszcze lepsze, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
Gładkie przejścia
W nowym Street View przejście z jednego punktu do drugiego będzie bardziej płynne, dzięki zastosowaniu większej liczby klatek na sekundę.
Stary silnik renderujący
Nowy silnik renderujący
Naturalne obroty
Obecnie podczas wykonywania obrotów w Street View obraz wyraźnie „zacina się”. Nowy silnik będzie korzystał w trakcie wczytywania obrazu ze zdjęć w niższej rozdzielczości, dzięki czemu rozglądanie się będzie dużo bardziej naturalne.
Stary silnik renderujący
Nowy silnik renderujący
Lepsze modelowanie obiektów
Nowy silnik renderujący będzie budował 360-stopniowe modele obiektów, uwzględniające każdą możliwą perspektywę. Przykładowo, w starej wersji Street View poniższy wieżowiec jest nienaturalnie pofalowany. Dzięki nowemu silnikowi budynek będzie dużo lepiej odwzorowany.
Stary silnik renderujący
Nowy silnik renderujący
Poprawione zostanie także modelowanie obiektów pochylonych. Na przykład, do tej pory ulica przebiegająca przez wzniesienie była „prostowana”. W nowym Street View takie obiekty będą odwzorowane prawidłowo.
Stary silnik renderujący
Nowy silnik renderujący
WebGL i urządzenia mobilne
Nowy silnik wykorzystuje WebGL (w przeglądarkach obsługujących tę technologię), co daje lepszą jakość obrazu oraz większą liczbę klatek animacji, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Stary silnik zniekształcał i zaokrąglał obraz (tworząc tak zwane „rybie oko”). WebGL umożliwia modelowanie obiektów w sposób wolny od zniekształceń. Przykładowo, dawniej na urządzeniach mobilnych poniższa ulica wyraźnie zakręcała, choć w rzeczywistości jest ona prosta.
Stary silnik renderujący
Nowy silnik renderujący
Wygodniejsze sterowanie na ekranach dotykowych
Nowe Street View umożliwi użytkownikom sterowanie zoomem za pomocą dobrze znanych gestów – uszczypnij aby przybliżyć (pinch-to-zoom) oraz dotknij dwa razy, aby przejść do następnego punktu (double-tap-to-go). Stary silnik pozwalał przybliżać ekran wyłącznie za pomocą przycisków +/-, a przemieszczać się tylko przy użyciu strzałek.
Obrót za pomocą ruchu
Urządzenia mobilne dają możliwość tworzenia aplikacji, które pozwalają na implementację bardziej naturalnego sterowania i sposobu interakcji niż to, które można osiągnąć za pomocą myszki i klawiatury czy nawet samych ekranów dotykowych. Dlatego Google postanowił wprowadzić w Street View możliwość obracania ekranu za pomocą ruchu, dzięki czemu aby rozejrzeć się po wirtualnej ulicy, wystarczy odpowiednio poruszyć urządzeniem. Programiści, którzy nie chcą korzystać z tej funkcji, mają możliwość jej wyłączenia.
Usprawnienie sterowania
Usprawnienia sterowania objęły także użytkowników desktopowych – x znajdujący się przy strzałce wyznaczy następną pozycje kamery po kliknięciu. Z kolei prostokąty „na ścianach” określą punkt, na który zostanie skierowana kamera.
Czytelniejsze nazwy
Nazwy ulic i inne oznaczenia zostały odseparowane od strzałek, dzięki czemu nazwy te nie będą się już na siebie nakładały. Dodatkowo opisy będą bardziej czytelne zarówno w językach pisanych od lewej do prawej, jaki i od prawej do lewej.
Stary silnik renderujący
Nowy silnik renderujący
Na podstawie: googlegeodevelopers.blogspot.com.au/2016/08/new-javascript-street-view-renderer.html