![](https://google.globema.pl/wp-content/uploads/sites/26/2016/08/9-2016-08-23-11112312124124124124.jpg)
W jaki sposób sprawdzić, jak prezentuje się miejscowość, do której chcemy się wybrać na wakacje? Jak upewnić się, że w miejscu docelowym znajdzie się odpowiedni parking dla ciężarówki? Jak przejść się po ulicach Paryża, Las Vegas lub Tokio nie wychodząc z domu? Odpowiedź jest bardzo prosta – korzystając z Google Street View. Ten najbardziej charakterystyczny element Google Maps pozwala programistom z całego świata uatrakcyjnić i zwiększyć funkcjonalność różnorodnych aplikacji i narzędzi IT. Obecnie Google tworzy nowy silnik renderujący, dzięki któremu Street View będzie jeszcze lepsze, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
Gładkie przejścia
W nowym Street View przejście z jednego punktu do drugiego będzie bardziej płynne, dzięki zastosowaniu większej liczby klatek na sekundę.
Stary silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-next-old-short.gif)
Nowy silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-next-new-short.gif)
Naturalne obroty
Obecnie podczas wykonywania obrotów w Street View obraz wyraźnie „zacina się”. Nowy silnik będzie korzystał w trakcie wczytywania obrazu ze zdjęć w niższej rozdzielczości, dzięki czemu rozglądanie się będzie dużo bardziej naturalne.
Stary silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-old.gif)
Nowy silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-new.gif)
Lepsze modelowanie obiektów
Nowy silnik renderujący będzie budował 360-stopniowe modele obiektów, uwzględniające każdą możliwą perspektywę. Przykładowo, w starej wersji Street View poniższy wieżowiec jest nienaturalnie pofalowany. Dzięki nowemu silnikowi budynek będzie dużo lepiej odwzorowany.
Stary silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-old1.jpg)
Nowy silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-new1.jpg)
Poprawione zostanie także modelowanie obiektów pochylonych. Na przykład, do tej pory ulica przebiegająca przez wzniesienie była „prostowana”. W nowym Street View takie obiekty będą odwzorowane prawidłowo.
Stary silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-old2.jpg)
Nowy silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-new2.jpg)
WebGL i urządzenia mobilne
Nowy silnik wykorzystuje WebGL (w przeglądarkach obsługujących tę technologię), co daje lepszą jakość obrazu oraz większą liczbę klatek animacji, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Stary silnik zniekształcał i zaokrąglał obraz (tworząc tak zwane „rybie oko”). WebGL umożliwia modelowanie obiektów w sposób wolny od zniekształceń. Przykładowo, dawniej na urządzeniach mobilnych poniższa ulica wyraźnie zakręcała, choć w rzeczywistości jest ona prosta.
Stary silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-old3.jpg)
Nowy silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-new3.jpg)
Wygodniejsze sterowanie na ekranach dotykowych
Nowe Street View umożliwi użytkownikom sterowanie zoomem za pomocą dobrze znanych gestów – uszczypnij aby przybliżyć (pinch-to-zoom) oraz dotknij dwa razy, aby przejść do następnego punktu (double-tap-to-go). Stary silnik pozwalał przybliżać ekran wyłącznie za pomocą przycisków +/-, a przemieszczać się tylko przy użyciu strzałek.
Obrót za pomocą ruchu
Urządzenia mobilne dają możliwość tworzenia aplikacji, które pozwalają na implementację bardziej naturalnego sterowania i sposobu interakcji niż to, które można osiągnąć za pomocą myszki i klawiatury czy nawet samych ekranów dotykowych. Dlatego Google postanowił wprowadzić w Street View możliwość obracania ekranu za pomocą ruchu, dzięki czemu aby rozejrzeć się po wirtualnej ulicy, wystarczy odpowiednio poruszyć urządzeniem. Programiści, którzy nie chcą korzystać z tej funkcji, mają możliwość jej wyłączenia.
Usprawnienie sterowania
Usprawnienia sterowania objęły także użytkowników desktopowych – x znajdujący się przy strzałce wyznaczy następną pozycje kamery po kliknięciu. Z kolei prostokąty „na ścianach” określą punkt, na który zostanie skierowana kamera.
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-next1.jpg)
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-next2.jpg)
Czytelniejsze nazwy
Nazwy ulic i inne oznaczenia zostały odseparowane od strzałek, dzięki czemu nazwy te nie będą się już na siebie nakładały. Dodatkowo opisy będą bardziej czytelne zarówno w językach pisanych od lewej do prawej, jaki i od prawej do lewej.
Stary silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-old4.jpg)
Nowy silnik renderujący
![](https://cms.globema.pl/glbmedia/9-2016-08-23-new4.jpg)
Na podstawie: googlegeodevelopers.blogspot.com.au/2016/08/new-javascript-street-view-renderer.html