Google Maps API – FAQ

Jaka jest cena licencji biznesowej Google Maps?

Ponieważ Google oferuje kilka różnych modeli licencjonowania, prosimy o kontakt z naszym zespołem, w celu ustalenia ceny obejmującej konkretne zastosowanie map (zakładka „Kontakt” lub mapy-google@globema.pl).

Czym różni się licencja bezpłatna i płatna Google Maps?

Bezpłatna wersja Map Google jest stosowana na ogólnie dostępnych stronach czy aplikacjach mobilnych (pod warunkiem, że mapy nie są wykorzystywane do monitorowania położenia oraz ruchu obiektów, np. pojazdów). Ta wersja posiada jednak ograniczenia w dostępności funkcji i limitów. Licencja Google Maps dla biznesu jest skierowana dla tych klientów, którzy korzystają z Map Google w aplikacjach wewnętrznych, aplikacjach śledzących zasoby, a także w witrynach dostępnych za opłatą. W cenie zakupu licencji Google Maps APIs Premium Plan dostępne są dodatkowe funkcje, wyższy pakiet limitów oraz wsparcie techniczne.

Jaka jest różnica między publicznym a wewnętrznym zastosowaniem Google Maps?

Pod pojęciem publicznego zastosowania Map Google rozumieć należy korzystanie z nich na stronach lub aplikacjach, do których dostęp jest bezpłatny i ogólnodostępny. Publiczne zastosowanie oznacza również, że mapy nie są wykorzystywane do monitorowania położenia oraz ruchu obiektów, np. pojazdów (czyli tak zwany asset tracking).

O zastosowaniu wewnętrznym mówimy wówczas, gdy mapy używane są w sposób komercyjny lub na stronach/aplikacjach, do których dostęp jest ograniczony lub gdy mapy są wykorzystywane do monitorowania obiektów.

Kiedy licencja biznesowa Google Maps jest konieczna?

Licencja Google Maps APIs Premium Plan jest konieczna, gdy mapy są wykorzystywane w aplikacjach wewnętrznych, z płatnym lub ograniczonym dostępem lub gdy mapy są wykorzystywane do śledzenia zasobów (np. pojazdów) w czasie rzeczywistym. Przejście na płatną licencje jest wskazane, gdy ilość limitów na usługi sieciowe (geokodowanie, wyznaczanie tras itd.) w wersji darmowej jest niewystarczająca lub użytkownikowi zależy na gwarantowanym dostępie do serwisu mapowego (SLA). W przypadku wersji biznesowej Map Google SLA wynosi 99,7% czasu pracy aplikacji.

Czy można kupić osobno usługi geokodowania, wyznaczania bądź optymalizacji tras?

Nie – nie ma możliwości kupowania pojedynczych usług. Web Services są dostępne tylko z Mapami Google. Nie można także łączyć usług geokodowania czy wyznaczania tras z innymi mapami niż Google Maps

Czy mogę zapisywać wyniki usług sieciowych?

Google nie zezwala na trwałe zapisywanie wyników usług sieciowych (Web Services). W celu optymalizacji aplikacji można przechowywać wyniki np. geokodowania przez maksymalnie 30 dni.

Jakie usługi wchodzą w skład usług sieciowych?

Web Services to przede wszystkim:

  • Geocoding API (geokodowanie, odwrotność geokodowania)
  • Directions (wyznaczanie trasy dojazdu)
  • Distance matrix (macierz odległości)
  • Elevations (obliczanie wysokości względnej)
  • The Time Zone (strefy czasowe)

Czy mogę wyświetlać reklamy na własnych Mapach Google?

Tak. Licencja Google Maps APIs Premium Plan daje możliwość pełnej kontroli nad reklamami.