400 miliardów dolarów, czyli rozwiązania geoprzestrzenne w liczbach

  • 2
  • Grudzień 5, 2017
Rozwiązania geoprzestrzenne

Wykorzystywanie rozwiązań geoprzestrzennych (czyli technologii służących do gromadzenia, przetwarzania oraz wizualizacji danych geograficznych) ma znaczne skutki ekonomiczne. Nietrudno znaleźć tego przykłady – wielu kierowców używa cyfrowych map, aby ominąć korki i skrócić czas podróży, co z kolei pozwala zmniejszyć ilość spalanego paliwa. Rozwiązania geoprzestrzenne mają jednak dużo bardziej doniosłe skutki, na przykład zwiększają bezpieczeństwo energetyczne poprzez wsparcie utrzymania sieci czy skrócenie czasu potrzebnego na usunięcie awarii. Aby lepiej zilustrować wpływ rozwiązań geoprzestrzennych na konsumentów, firmy a nawet na całe społeczeństwo, przygotowaliśmy krótkie, liczbowe podsumowanie tematu.

Rozwiązania geoprzestrzenne pozwoliły zwiększyć zyski o przynajmniej 5% w branżach generujących około 75% światowego PKB.
Światowa sprzedaż produktów i usług o łącznej wartości 1,2 biliona dolarów amerykańskich ma związek z rozwiązaniami geoprzestzennymi.
Usługi geoprzestrzenne pozwalają skrócić czas reakcji służb ratunkowych o 20%.
Rozwiązania geoprzestrzenne pozwalają skrócić czas podróży średnio o 12%.
32% użytkowników rozwiązań geoprzestrzennych uważa, że cyfrowe mapy zwiększają ich bezpieczeństwo, umożliwiając na przykład szybkie zlokalizowanie szpitala czy komisariatu.
Wykorzystanie rozwiązań geoprzestrzennych może zmniejszyć światową emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 5% rocznie.
52% ankietowanych osób zadeklarowało, że usługi geoprzestrzenne mają kluczowe znaczenie przy podejmowaniu przez nich decyzji o zakupie danego produktu lub usługi.
W 2016 roku rynek usług geoprzestrzennych wygenerowały około 400 miliardów dolarów amerykańskich zysku.
Konsumenci oszczędzają ponad 21 miliardów godzin rocznie dzięki wykorzystywaniu rozwiązań geoprzestrzennych w trakcie robienia zakupów.
Ponad 90% internautów korzysta z cyfrowych map na różne sposoby (najczęściej są to aplikacje społecznościowe lub edukacyjne).

Na podstawie raportu firmy AlphaBeta The Economic Impact of Geospatial Services